چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

رئیس هلال احمر ساوه  گفت: جمعیت هلال احمر این شهرستان مورد سنجش ستاد مدیریت بحران قرار گرفت.

 

"محمد رضایی"  افزود: این سنجش با برگزاري مانور لحظه صفر زلزله تهران به بزرگي 8.6 با حضور نجاتگران جمعيت هلال احمر شهرستان ساوه انجام شد.

وی بیان کرد: مانور ساعت صفر با فرض زلزله 8.6 ریشتری در پایتخت با هدف سنجش میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه امداد و نجات استان‌ها و با محوریت سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور و دکتر چرخ ساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله فرضی در هشت منطقه تهران با حضور 6 استان معین برگزار شد.

به گفته وی در این مانور که فراخوان آغاز عملیات اجرایی آن در ساعت 27 دقیقه بامداد از طریق تلفن‌گرام به جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه به عنوان یکی از استان‌های معین استان تهران اعلام شد، اقدام لازم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس این گزارش اعلام آماده باش و فراخوان كليه پرسنل و نجاتگران شهرستان، به دليل نزدیکی به محل اسکان اضطراری (اردوگاه اقماری رباط کریم) به عنوان مرکز بارگیری و سازماندهی و اعزام 33 نفر نیرو شامل 16 نفر پرسنل و 17 نفر نجاتگر، هشت دستگاه خودروی سبک و یکدستگاه خودروی سنگین انجام شد.

رضایی اعزام 50 دستگاه چادر، 50 تخته موکت، 50 چراغ والور، 50 چراغ فانوس، 500 تخته پتو، 50 گالن آب، 50 گالن نفت، 50 کلمن آب، 250 قوطی کنسرو ماهی، 250 قوطی کنسرو لوبیا و 50 ست ظروف به منطقه حادثه دیده را از دیگر اقدامات انجام شده در این مانور بیان کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group