چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

مدیرصنعت، معدن و تجارت ساوه گفت: عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌های این شهرستان ممنوع شد.

 

"عباس خلیلی" افزود: براساس دستورالعمل سراسری مبنی بر ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها، اجرای این دستورالعمل از روز گذشته در این شهرستان آغاز شد.

وی با اشاره به ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی نظیر فضای سبز و پارک‌ها نیز بیان کرد: عرضه قلیان در اماکن عمومی و از جمله قهوه‌خانه‌ها با بخشنامه‌ای که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده، غیرقانونی اعلام شده است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

خلیلی افزود: ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه به معنای عدم فعالیت آنان نیست، بلکه می‌توانند به فعالیت خود و خدمات‌دهی به مردم در چارچوب قانون ادامه دهند.

به گفته وی در جلسه کارگروه سلامت شهرستان نیز مصوب شد که کلیه قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی فاقد پروانه کسب پلمب و عرضه قلیان در رستوران‌ها، تالار‌ها، کافی‌شاپ‌ها و غیره ممنوع شود و صدور پروانه جدید عرضه قلیان تحت هر عنوانی در سطح شهرستان ساوه مطلقا ممنوع است.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی عوارض استعمال دخانیات در اماکن عمومی از جمله پارک‌ها توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر، همچنین نیروی انتظامی از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

خلیلی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه عرضه قلیان در اماکن عمومی مراتب را به این مدیریت گزارش کنند تا برخورد قانونی با متخلفین صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، براساس آئین نامه اجرایی قانون جامع " کنترل و مبارزه ملی با دخانیات" به منظور حفظ سلامت عمومی بویژه محافظت در مقابل استنشاق تحمیلی دود محصولات دخانی، استعمال این مواد در اماکن عمومی ممنوع شد که قهوه‌خانه‌ها مشمول این قانون شده و جزو اماکن عمومی محسوب می‌شوند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group