چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

مدیر شبکه مستند گفت: معرفی بهتر ایران مهمترین رویکرد شبکه مستند است.

 

"امیر تاجیک" در حاشیه بازدید مستندسازان حرفه‌ای کشور از مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه وابسته به بنیاد تعاون زندانیان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- افزود: در اجلاس سراسری مستندسازان که در 16 شهریورماه سال جاری با حضور رییس سازمان صدا و سیما برگزار شد، ماموریت‌های مهم شبکه مستند تبیین شد.

وی بیان کرد: معرفی بهترین ایران در وهله اول برای ایرانیان و سپس برای جهانیان بویژه توریست‌های بین‌المللی رویکرد مهمی است که شبکه مستند بدان پرداخته است.

وی معرفی قابلیت‌های گردشگری را در قالب ارائه تصویری زیبا از کشورمان، محور برنامه‌های تولیدی شبکه مستند دانست و تصریح کرد: در همین راستا پس از برگزاری اجلاس سراسری مستندسازان تاکنون بیش از 100 عنوان برنامه در حوزه گردشگری تولید شده است.

به گفته وی این تولیدات با همکاری انجمن سینمای جوان عرضه شده چرا که اولویت ما در شبکه مستند تولید آثار مطلوب است، از این رو باید انتظارات مخاطب را با مشارکت مستندسازان حرفه‌ای برآورده می‌کنیم و معتقدیم باید به کیفی‌سازی آثار توجه شود. اگر چند اثر فاخر در طول سال داشته باشیم و دیده شود برای ما کافی است و صرفا پر کردن آنتن مد نظر ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: مستند می‌تواند باعث وسعت دید جامعه شود و با مطرح کردن مشکلات، راهی برای هموار کردن مسیر و برون‌رفت از مشکل پیدا کند. از این رو ساخت آثار مستند اجتماعی به صورت جدی در رویکرد جدید این شبکه دنبال می‌شود.

این تهیه‌کننده مستندهای گزارشی با بیان اینکه در شبکه مستند متناسب با وقایعی که در کشور اتفاق می‌افتد نیز برنامه خواهیم داشت، افزود: برای این رویداد‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم ولی کار ما در این شبکه تولید آثار فاخر است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید فعالیت شبکه مستند به دنبال ساخت مستندهای اجتماعی خلاق هستیم، افزود: انتظار مردم پخش مستندهایی با ویژگی‌های رفتاری جامعه است به گونه‌ای که شبکه مستند را آیینه زندگی خود تلقی می‌کنند و انتظار دارند در این مسیر برنامه ببینند.

به گفته وی انتظار مردم صرفا پخش برنامه‌های مستندی نظیر حیات وحش نیست، بلکه پرداختن به موضوعات گردشگری و میراث فرهنگی و نیز موضوعات اجتماعی روز از اقبال عمومی بالایی برخوردار است و شبکه مستند با این رویکرد حرکت می‌کند.

تاجیک با اشاره به افزایش مخاطبان شبکه مستند تصریح کرد: طبق آمار صدا و سیما، در بین گیرنده‌های دیجیتال، مستند سومین یا چهارمین شبکه‌ای است که دیده می‌شود و این نشانه توجه این شبکه به موضوعات اجتماعی است،. موضوعی که در گذشته مورد غفلت واقع شده بود.

به گزارش ایسنا، مدیر شبکه مستند به همراه جمعی از مدیران تولید و تهیه کنندگان این شبکه و نیز مستندسازان حرفه‌ای کشور در سفر یک روزه به ساوه از مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه وابسته به بنیاد تعاون زندانیان کشور بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت و حرفه‌آموزی مددجویان در این مجتمع قرار گرفتند.

مجتمع کشت و صنعت کوثر در حدود 40 کیلومتری جاده ساوه - همدان در دشت لویین ساوه واقع شده است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group