پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

مسئول فنی و اجرایی و مربی آموزش فنی و حرفه‌ای مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه گفت: 95 درصد زندانیانی که در این مجتمع مشغول حرفه‌آموزی می‌شوند، پس از طی دوران محکومیت وارد بازار کار شده و دیگر به زندان باز نمی گردند.

 

"علی رحیمی"فزود: این مجتمع بزرگترین زندان رای باز استان مرکزی به شمار می‌رود.

وی افزود: مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه وابسته به بنیاد تعاون زندانیان کشور به منظور اشتغال و حرفه‌آموزی و نیز کمک به خانواده زندانیان تاسیس شده است.

وی بیان کرد: رسالت اصلی بنیاد تعاون و صنایع زندانیان کشور بدین شکل است که زندانیانی که توسط مقام قضایی رای باز و یا نیمه باز تشخیص داده می‌شوند به این مجموعه منتقل شده و با ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی و دریافت حقوق به خانواده زندانیان کمک می‌شود.

به گفته وی زندانیان رای باز پس از حرفه‌آموزی و فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته آموزشی مورد علاقه خود پس از آزادی به جامعه برگشته و دارای شغل مناسب اجتماعی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی در این مجتمع با هماهنگی اداره فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان کشور با ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان سالانه اشتغال ده‌ها هزار نفر و اعطای مدارک فنی و حرفه‌ای بیش از 70 هزار نفر مددجو را انجام می‌دهد.

وی در خصوص فعالیت این مجتمع در حوزه کشاورزی با بیان اینکه مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه دارای 420 هکتار اراضی کشاورزی است که 240 هکتار آن به باغ پسته اختصاص دارد، افزود: مابقی اراضی به طور متناوب زیر کشت گندم، جو، کلزا، ذرت و صیفی‌جات قرار می‌گیرد و در بخش‌های زراعت، دامپروری، زنبورداری و پرورش قارچ و ماهی نیز فعال است.

رحیمی با اشاره به نتایج اقدامات آموزشی و اشتغالزایی که در این مجتمع صورت می‌گیرد، افزود: براساس آمارهای موجود افزون بر 95 درصد زندانیانی که در این مجتمع مشغول حرفه‌آموزی می‌شوند، پس از طی دوران محکومیت وارد بازار کار شده و دیگر شاهد برگشت آنان به این مجتمع نیستیم. این مهم نشان‌ می‌دهد که ما تا این میزان به هدف خود رسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دستگاه قضایی اصلاح و تربیت زندانیان است، افزود: دوره‌های پیش‌بینی شده فنی و حرفه‌ای برای مددجویان در قالب یک یا چند مدرک در رشته‌های پسته‌کاری، هرس‌کاری، پیوند نهال، پرورش قارچ، تولید کود ورمی کمپوست و پرورش زنبور عسل برگزار می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group