جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

شهردار ساوه گفت: تفکر علمی و دانشگاهی اساس کار مدیریت شهری است.

 

 "کامران جوادی" در آئین افتتاح نمایندگی یکی از موسسات زبان کشور در دانشگاه پیام نور مرکز ساوه افزود: با فعالیت مجموعه مدیریت شهری ساوه در دوره چهارم شورای شهر تلاش بر این بوده که یک مدیریت علمی را بر سیستم مدیریت شهری حاکم کنیم.

وی افزود: شهرداری ساوه با فعال کردن واحد تحقیق و پژوهش در راستای پیشبرد اهداف شهری و پروژه‌های شهرداری در سایه تفکرات عمیق و اندیشه مجموعه‌های دانشگاهی حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: در سایه حاکمیت مدیریت علمی بر مجموعه شهرداری شاهد گذر مدیریت شهری از یک دوره فرسایش و روزمر‌گی به سمت مدیریت جهادی و زمان محور هستیم.

شهردار ساوه ادامه داد: یقینا هیچ مجموعه‌ای  بی نیاز از نهادهای علمی نیست چون ایجاد ارتباط علمی به هر مجموعه کمک خواهد کرد تا به سوی مدیریت علمی و برنامه محوری حرکت کند و در ساوه نیز با توجه به شرایط ویژه شهر حرکت به سمت مدیریت علمی امری اجتناب‌ناپذیر است.

به گفته وی در حال حاضر شهرداری ساوه توانسته است در دو سال اخیر از یک مدیریت سنتی به یک مدیریت علمی تغییر وضعیت دهد و نتیجه آن اجرای طرح‌هایی با انجام کار مطالعاتی و پژوهشی است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه تشنه تغییر مدیریت سنتی است، افزود: مدیریت شهری ساوه به دنبال تحول اساسی در ارتقای سطح کیفی زندگی شهری است و قطعا در این تفکر افق دید برای جمعیت 500 تا یک میلیون نفری مدنظر است.

وی اجرای پیاده راه در مرکزی ترین خیابان شهر، ساماندهی بافت مرکزی و بافت‌های فرسوده شهری، اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح، احداث چندین سالن ورزشی در نقاط مختلف شهر و نگاه علمی به مبلمان و زیباسازی شهر را از جمله اقدامات مهم مدیریت شهری در دو سال اخیر دانست.

شهردار ساوه در ادامه از دانشگاه به عنوان یک فضای پویا و با نشاط علمی یاد کرد و افزود: مجموعه‌های دانشگاهی مهد پرورش مدیران توانمند آینده کشور هستند.

وی خواستار ارتقای بهره‌وری و راندمان کار در مراکز آموزش عالی شد و اظهار کرد: یکی از راهکارهای افزایش راندمان کاری برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش زبان انگلیسی است که در این دانشگاه محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از طریق تسلط به زبان های خارجی با دنیا ارتباط برقرار کنیم، افزود: به منظور بهره‌مندی از تکنولوژی دنیا چاره ای جز آموختن زبان دنیا برای برقراری ارتباط نداریم.

شهردار ساوه خواستار کسب علم و دانش و تحصیل توام با تذهیب و ورزش شد و افزود: این چند مولفه از انتظارات مقام معظم رهبری از جامعه دانشگاهی است.

به گفته وی یک دانشجو زمانی می‌تواند هم دانشحوی موفق باشد و هم نیروی تاثیرگذار و نیز فعال اجتماعی و سیاسی که بتواند تحصیل را توام با تهذیب ادامه دهد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group