پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: تجهیزات آتش نشانی ساوه پاسخگوی آپارتمان نشینی در مجتمع های چندین طبقه نیست.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- "محمد بهاروند" در نشست معاون عمرانی وزیر کشور با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ساوه با اشاره به کمبود تجهیزات و ایستگاه آتش نشانی در ساوه گفت: اگر آتش سوزی در یک ساختمان چندین طبقه بوجود آید امکانات و توان آتش نشانی ساوه جوابگو نیست.

وی با اشاره به مواجه شدن با پدیده خشکسالی و کمبود بارندگی ها که منجر به بروز آتش در بیابان ها می شود تصریح کرد: وقوع آتش سوزی های احتمالی به دلیل برور پدیده خشکسالی نیاز به تجهیز این شهرستان به تجهیزات به روز آتش نشانی را دو چندان می کند.

بهاروند افزود: لازم است امکانات آتش نشانی در ساوه به روز و تجهیز شود و با افزایش ایستگاه های آتش نشانی شاهد افزایش سطح رضایتمندی مردم باشیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که شهرداری های شهرهای غرق آباد، نوبران و آوه دارند اظهار کرد: کمبود منابع مالی اهداف توسعه ای این شهرها را با کندی روبرو کرده است که امیدواریم مساعدت لازم صورت گیرد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه در ادامه گفت: توسعه شهری اصلی ترین دغدغه شورای اسلامی شهر و شهرداری این شهر است.

وی افزود: فعالیت شورای اسلامی شهر در دوره چهارم با انتخاب شهرداری پرتلاش موجب شده است تا در دو سال اخیر کارهای عمرانی و خدماتی در این شهر نمود بیشتری پیدا کرده و محسوس باشد.

وی با اشاره به ساماندهی بافت قدیمی شهر اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر مهاجرپذیر ساوه با تراکم جمعیت بالایی که دارد ساماندهی بافت قدیمی این شهر است که همکاری وزارت راه و شهرسازی را می طلبد.

بهاروند تفکیک در حوزه مسکن و ساخت و سازها را از دیگر مشکلات مردم دانست و افزود: هم اکنون تفکیک با متراژ 170 متر برای مردم مشکل ایجاد کرده است و تقاضا داریم این مقدار به 100 متر کاهش یابد تا هم برای مردم مشکلی پیش نیاید و هم کارهای خلاف قانون صورت نگیرد.

به گزارش ایسنا شهردار شهر ساوه نیز گفت: فضای همدلی و همزبانی موجود بین شورای اسلامی شهر و شهرداری موجب شده تا به ابعاد کالبدی و فرهنگی شهر بیشتر توجه شود.

"کامران جوادی" با اشاره به محدودیت منابع مالی به لحاظ شرایط حاکم بر کشور افزود: مدیریت بر درآمد در شهرداری های ضعیف تنها راه برای تحول در توسعه و تقویت جلب سرمایه بخش خصوصی است. مضافا بر اینکه باید در هدایت سرمایه گذاری نیز تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهر ساوه این منطقه را به یک شهر منحصر بفرد تبدیل کرده است، افزود: پتانسیل های این شهر منجر به بروز پدیده مهاجرپذیری شده و رشد فیزیکی شهر سکونت های غیرمجاز را در آن بوجود آورده است.

به گفته وی رشد فیزیکی ناموزون شهر به دلیل عدم احداث در چارچوب الگوی منظم شهری یک ناهمگونی اجتماعی را پدید آورده است که نیازمند برنامه ریزی مدون برای اصلاح است و شهرداری در این راستا اقدامات موثری را آغاز کرده است.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در زندگی شهرنشینی تصریح کرد: کار فرهنگی مخاطراتی را که در کمین زندگی شهرنشینی است را از بین می برد.

به گفته وی ساماندهی حمل و نقل عمومی، برطرف کردن گره های ترافیکی، ساماندهی سکونت های غیررسمی، آموزش شهروندی و ساماندهی مبلمان شهری منجر به تقویت حس همبستگی اجتماعی می شود.

وی خاطر نشان کرد: ناهمگونی اجتماعی با تقویت تعلق خاطر و ایجاد حس همبستگی اجتماعی از بین می رود که در همین راستا تاکید بر کارهای فرهنگی و سرمایه گذاری در حوزه مطالعات و پژوهش از برنامه های شهرداری است.

جوادی تصریح کرد: گذر از مدیریت سنتی به سمت مدیریت علمی و برنامه محور اساس کار شهرداری ساوه است و در این راستا به توفیقات بسیاری هم رسیده ایم.

وی تصریح کرد: دستاورد مهم مدیریت علمی تغییر حرکت از یک شیوه فرسایشی و زمانبر به سمت مدیریت جهادی و زمان محور است.

شهردار ساوه با بیان اینکه کار جهادی بازسازی اعتماد مردمی را به همراه داشته است، افزود: مجموعه مدیریت شهری معتقد است با مشارکت همگانی و بازسازی اعتماد مردمی می توان اهداف خود را در توسعه شهرنشینی محقق کرد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group