پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

معاون فنی اجرایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: میزان خسارت سیل و طوفانی که چند روز پیش در شهر غرق آباد بوقوع پیوست، 17 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

 

"محمودرضا خلیلی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- افزود: این میزان خسارت به اراضی کشاورزی و باغ‌ها و تاسیسات زیربنایی همچون راه و آب گزارش‌ شده است.

وی با تشریح میزان خسارت وارده ناشی از سیل و طوفان اظهار کرد: 35 هکتار از باغات انگور، به و سیب به میزان 30 تا 70 درصد و 35 هکتار از صیفی‌جات به میزان 20 تا 60 درصد از بین رفته‌اند.

به گفته وی بر اثر سیل غرق آباد 100 راس دام تلف شده است و این میزان تلفات دامی به دلیل جاری شدن سیل در مسیری بوده که گوسفندان مشغول به چرا بوده‌اند.

خلیلی با اشاره به خسارت به تاسیسات زیربنایی نیز بیان کرد: خسارت سیل و طوفان به 10 رشته قنات، پنج کیلومتر لوله انتقال آب، 10 کیلومتر انهار عمومی، 20 کیلومتر جاده بین مزارع و آب بندهای مسیر و نیز رودخانه مزلقان چای بین 20 تا 30 درصد گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت در بخش کشاورزی ‏بوده است، گفت: از کشاورزان خواسته‌ایم محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز ‏حوادث غیرمترقبه بتوانند از محل اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی، خسارت خود را ‏جبران کنند.‏

به گزارش ایسنا، باد شدید در 26 شهریورماه شهر غرق آباد را در نوردید و سرعت وزش این باد به 65 کیلومتر در ساعت رسید.

این باد شدید با بارش باران و تگرک همراه بود. در عرض 20 دقیقه 12.5 میلیمتر در این شهر باران بارید که در ایستگاه هواشناسی این شهر ثبت شده است

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group