دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

رئیس اورژانس کشور گفت: بناست با تامین نیروی انسانی و تجهیز آمبولانس و امکانات مورد نیاز، ضمن برطرف کردن خلاء های موجود، میانگین حضور در صحنه حوادث را کاهش دهیم.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی - امین صابری‌نیا در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس اورژانس پیش‌بیمارستانی که در ساوه برگزار شد، گفت: بیش از 80 درصد ماموریت‌های این مرکز به استانداردهای کشوری حضور در صحنه وقوع حوادث که در شهرها 8 دقیقه و در جاده‌ها 14 دقیقه است، نزدیک است.

صابری‌نیا با اشاره به میزان وقوع حوادث در شهرهای مختلف کشور افزود: در شهرهایی همچون تهران، مشهد و شیراز که جمعیت بالایی داشته و به لحاظ بافت شهری از ترافیک بالایی برخوردارند، آمار حوادث شهری بالاتر است.

وی افزود: جاده‌هایی که به لحاظ برخورداری از گردنه دارای حجم ترافیک بالایی هستند نیز بالاترین میزان سوانح را به خود اختصاص داده‌اند.

صابری‌نیا در خصوص میزان وقوع سوانح در محورهای مواصلاتی گفت: از جمله محورهای مواصلاتی پرتردد که بالاترین آمار حوادث ترافیکی را در خود جای داده است، محور کرج تهران است که بیشترین ماموریت‌های اورژانس هوایی را نیز به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به وجود 2150 پایگاه زمینی فوریت‌های پزشکی در سطح کشور افزود: در حال حاضر 17 پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی نیز مشغول به فعالیت هستند.

صابری‌نیا با اشاره به اینکه اورژانس پیش بیمارستانی از 26 شهریور 1354 در کشور تاسیس شد، افزود: این مرکز با 15 پایگاه کار خود را آغاز کرد و با گذشت 40 سال در آزمون‌های مختلفی همچون شکل‌گیری انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و سایر عرصه‌ها و ماموریت‌ها موفقیت‌آمیز عمل کرده و سربلند بیرون آمده است.

وی با اشاره به مشکلات کارکنان اورژانس پیش‌بیمارستانی گفت: حق الزحمه این افراد از محل درآمدهای حاصل از خدمات بیمارستانی تامین می‌شود، اما این پرداخت‌ها جوابگوی این بخش نیست و تلاش می‌کنیم از سایر منابع درآمدی کمبودها را جبران کنیم.

رئیس اورژانس ساوه گفت: مرکز اورژانس پیش‌‌بیمارستانی کشور از قابلیت لازم برای ارتقا به سازمان برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی - محمد قربانلی در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس اورژانس پیش‌بیمارستانی که در ساوه برگزار شد، افزود: به دلیل حجم بالای ماموریت‌ها و خدماتی که این مرکز به مردم ارائه می دهد، قابلیت ارتقا به سازمان در این مرکز وجود دارد.

وی افزود: احقاق حقوق کارکنان این مجموعه و ارتقای فعالیت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی به لحاظ کمی و کیفی در حل مشکلات درآمدی و معیشتی کارکنان، از دستاوردهای ارتقای این مرکز به سازمان خواهد بود.

قربانلی با اشاره به اینکه از مجموع 2150 پایگاه زمینی فوریت‌های پزشکی کشور 44 مرکز در استان مرکزی استقرار دارد، افزود: از این تعداد نیز 11 مرکز در ساوه و زرندیه مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در مراکز اورژانس ساوه و زرندیه 70 نفر پرسنل امدادی و ستادی مشغول به فعالیت هستند. این مرکز در سال 58 با برخورداری از دو آمبولانس در بیمارستان شهید مدرس ساوه آغاز به کار کرد و پس از 10 سال فعالیت، به ساختمانی مستقل منتقل شد.

به گزارش ایسنا، رئیس علوم پزشکی ساوه نیز در این مراسم اورژانس پیش بیمارستانی را نیازمند بیشترین امکانات اجرایی، تجهیزاتی و رفاهی دانست.

جلیل کوهپایه‌زاده گفت: هنوز بسیاری از کمبودها و نواقص در این حوزه برطرف نشده و امید است با تخصیص اعتبارات این کمبودها برطرف شوند.

وی از جمله زیرساخت‌های لازم برای تجهیز اورژانس پیش بیمارستانی در ساوه و زرندیه را برخورداری از بالگرد برای انتقال مصدومان عنوان کرد و افزود: به دلیل قرار گرفتن این دو شهرستان در شاهراه مواصلاتی و حجم تردد بسیار بالا در محورهای این دو شهرستان برخورداری از چنین امکانی لازم است.

وی تصریح کرد: براساس اولویت‌های کشور، برخورداری از بالگرد عاملی برای ارتقای سلامت و حفظ جان هموطنانی است که سلامت آنان ناخواسته مورد تهدید قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از بازنشستگان و کارکنان ممتاز فوریت‌های پزشکی استان تقدیر به عمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group