دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

شهردار ساوه گفت: کاهش تصدی‌گری یکی از اهدف مهم مدیریت شهری است.

 

"کامران جوادی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی با اشاره به آغاز بکار دفتر خدمات تسهیلات رفاهی امور متوفیان آرامستان بهشت رضوان شهرداری افزود: یکی از اهداف بزرگ مدیریت شهری در ساوه، کاهش تصدی‌گری امور و پرداختن به تولی‌گری است چون باور داریم که بخش خصوصی بهتر از ما می‌تواند از وقت، انرژی و سرمایه بهره لازم را ببرد.

وی ادامه داد: همچنین معتقدیم که اگر مدیریت شهری توان خود را بر روی تولی‌گری متمرکز کند و تصدی‌گری را به بخش خصوصی بسپارد اتفاقات بهتری در جهت ارتقای سطح خدمات رخ خواهد داد.

وی ضمن تقدیر از حمایت شورای اسلامی شهر ساوه در اجرایی کردن این طرح، بیان کرد: بهره‌برداری از این مرکز گام دیگری در جهت تحول و توسعه به معنای ارتقای سطح کیفی خدمات شهر و رضایتمندی مردم است.

شهردار ساوه تصریح کرد: کارکنان آرامستان باید شرایط مراجعان به این مکان را به خوبی درک کرده و با ارائه خدمات مطلوب، تسکین دهنده درد و آلام آنان باشند، چون بهترین ابراز همدردی با خانواده متوفیان خدمت‌رسانی خوب به آنان در آن شرایط است.

وی افزود: دفتر خدمات تسهیلات رفاهی امور متوفیان برای نخستین بار در استان مرکزی در آرامستان بهشت رضوان ساوه راه اندازی شد.

به گفته وی انجام این مهم در اجرای سیاست‌های شهرداری در خصوص تکریم ارباب رجوع و تسریع در امور خانواده‌ها و مراجعین متوفیان و سرعت بخشیدن به انجام امور اداری تشریفات قانونی و شرعی کفن و دفن اموات صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: از آنجاکه برخی مراجعان به دلیل عدم آگاهی از نحوه تشریفات اداری مدت زمان زیادی را صرف پیگیری امور و رفع موانع کفن و دفن متوفی می‌کنند و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و شناسایی نیازمندی‌های متوفیان از قبیل تامین آمبولانس، صدور گواهی فوت، تامین وسیله ایاب و ذهاب جهت انتقال میهمانان و هماهنگی با روحانی و مداح و قاری قرآن و ... راه اندازی دفتر خدمات رفاهی و تسهیلاتی در دستور کار قرار گرفت و در آرامستان به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی این دفتر آمادگی لازم برای ارائه خدمات به خانواده‌ها در خصوص اعزام پزشک به منزل جهت صدور گواهی فوت، اعزام آمبولانس و انتقال متوفی، تامین اتوبوس ، رزرو مسجد و سالن سوگواری اعزام قاری و مداح جهت اجرای مراسم ، تهیه غذا و ... را دارد.

جوادی ابراز امیدواری کرد که با تلاش کارکنان مجموعه آرامستان بهشت رضوان بتوان کیفیت خدمات را از حد معمول به شرایط ایده آل نزدیک‌ کرد.

دفتر خدماتی تسهیلات رفاهی امور متوفیان آرامستان بهشت رضوان شهرداری در تامین پزشک قانونی، تامین آمبولانس، انجام تشییع و تدفین، تامین مداح، سیستم صوت، رزرو مسجد و حسینه، تهیه و چاپ اعلامیه فوت، تهیه تاج گل، تامین رستوران جهت پذیرایی، تهیه وسایل ایاب و ذهاب و  پذیرش وجوهات شرعی به مراجعان ارائه خدمات خواهد کرد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group