دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

فرمانده سپاه ناحیه ساوه با اشاره به ترویج بعد فرهنگی انقلاب که از جمله دستاوردهای دفاع مقدس است، گفت: در این بعد، انقلاب و نظام اسلامی به عنوان مدل و الگوی مقاومت به ملل آزادیخواه جهان شناسانده شد.

 

سرهنگ پاسدار" مجید‌احمد جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- گفت: از آنجاکه تشکیل انقلاب اسلامی منافع آمریکا و غرب را هم در داخل و هم در خارج از کشور بهم ریخت لذا با حمله نظامی و تحمیل جنگ به دنبال جلوگیری از نفوذ انقلاب در خاورمیانه بودند، اما ناکام ماندند.

وی براندازی و تضعیف نظام را از دیگر اهداف قدرت‌ها در جنگ تحمیلی دانست و افزود: آنها می‌خواستند در انقلابی که تازه شکل گرفته مردم را تحت فشار قرار دهند تا ارکان نظام از هم بپاشد و بر معیشت مردم و اقتصاد آنان تاثیرگذار باشند تا مردم دست از حمایت انقلاب و نظام بردارند.

به گفته وی طی هشت سال دفاع مقدس دشمنان دیدند که مردم نه تنها دست از حمایت از انقلاب برنداشتند بلکه در تمامی صحنه‌های دفاع مقدس با توکل بر خدا و ائمه اطهار(ع) پیروز میدان جنگ نابرابر بودند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه در ادامه با بیان دلایل پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس گفت: در تهاجم کسی پیروز خواهد بود که بتواند به اهداف خود دست یابد، لذا از آنجاکه مهاجمین به سرکردگی صدام نتوانستند در جنگ به اهداف خود دست یابند، شکست خورده تلقی می‌شوند و پیروز میدان مدافع کشور هستند.

وی تصریح کرد: پیروزی در دفاع مقدس از آن انقلاب اسلامی بوده است و این دفاع مقتدرانه انقلاب را تثبیت و پایدار کرد.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس تمامیت ارضی کشورمان حفظ شد، افزود: اینکه رزمندگان اسلام اجازه تعدی دشمن حتی به یک وجب از خاک میهن اسلامی را ندهند نشان از پیروزی ماست.

سرهنگ احمدجعفری با بیان اینکه در جنگ تحمیلی هشت ساله جبهه حق و باطل به همه دنیا نشان داده شد، تصریح کرد: در این دوران سراسر افتخار مشخص شد که کدام جبهه حق است و کدام باطل و جهانیان به این باور رسیدند.

وی با اشاره به ترویج بعد فرهنگی انقلاب که از جمله دستاوردهای دفاع مقدس است، گفت: در این بعد، انقلاب و نظام اسلامی به عنوان مدل و الگوی مقاومت به ملل آزادیخواه جهان شناسانده شد.

وی با اشاره به دستاوردهای خوب نظامی و دفاعی بجا مانده از هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: منشا این ایستادگی که منجر به دست‌یابی کشورمان به افتخارات نظامی و دفاعی بود، مقاومت هشت ساله است.

به گفته وی درست است که تهدید سختی که دشمن تحمیل کرد تمام شده، اما دفاع همچنان باقی است و ما با تهدید فرهنگی و تهاجم فرهنگی مواجه هستیم. در این نوع تهدید نیز باید با همان هوشیاری و گوش به فرمان ولی فقیه بودن و بهره‌گیری از تمام توان به مقابله بپردازیم.

وی بهره‌گیری از قدرت نرم را راهکار مبارزه با جنگ نرم دانست و تصریح کرد: قدرت نرم اسلام احیای ارزش‌های اسلامی و بزرگداشت باورهای دینی نظیر عاشورا، رمضان، مهدویت و ... است که تهدید نرم را خنثی می‌کند.

وی با اشاره به تهدید اجتماعی نیز اظهار کرد: دشمن می خواهد با تهدید اجتماعی روح یاس و ناامیدی را ترویج دهد و مردم را از انقلاب دلسرد کند، اما باید با اعتماد به نفس و حضور حداکثری در تمامی صحنه‌های دفاع از انقلاب تهدید اجتماعی را خنثی کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه با اشاره به تهدیدهای علمی و نیز ترور دانشمندان کشورمان گفت: همه این اقدامات با فریب و دروغ برای بروز فتنه و ناآرامی و آشوب در کشور عملیاتی شده اما با آگاهی و بصیرت مردم این توطئه‌های خنثی شده است.

وی تصریح کرد: مردم باید همچنان آگاه، بصیر و ولایتمدار باشند و ضمن دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا و تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت مملکت را از آسیب‌ها و توطئه‌ها محفوظ دارند.

سرهنگ احمد جعفری در پایان خواستار پرداختن به موضوعاتی نظیر چرایی جنگ، قدرت دفاعی کشور در گذشته و حال، ترویج روحیه مدیریت جهادی، توجه به شعار سال با بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت و نیز درس و عبرت‌های دوران دفاع مقدس توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی به منظور تقویت فرهنگ ایثار و شهادت شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: جنگ دشمنان با مکتب اسلام تمام‌شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- سرهنگ پاسدار "مجید احمدجعفری" در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس افزود: مکتب اسلام از ابتدا دشمنان زیادی داشت و این دشمنی همواره ادامه داشته و دشمنان برای از بین بردن آن حتی متوسل به جنگ نظامی می شوند.

وی بیان کرد: تا زمانی که مقید به مکتب اسلامی و ائمه اطهار(ع) هستیم، دشمنی با ما و این مکتب ادامه خواهد داشت و دفاع ما نیز باقی است.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان نقشه‌ای را برای این مملکت طراحی کردند تا این نظام نوپا را ضعیف کنند و تلاش وسیعی را برای براندازی آن آغاز کردند.

به گفته وی نظام اسلامی به حول و قوه الهی و رهبری حکیمانه و نیز حضور مردم در صحنه، ذره‌ای در تحقق اهداف ترسیم شده متوقف نشده و همواره مسیر تعالی و پیشرفت را طی می‌کند.

وی تصریح کرد: دوران سراسر افتخار دفاع مقدس گنجینه و سرمایه‌ای تمام نشدنی است که در صورت درست بهره گرفتن از آن می توان نظام و کشور را حفظ کرد و مسیر اقتدار را طی کرد.

سرهنگ احمدجعفری خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس سند خدشه ناپذیر حقانیت نظام اسلامی است و با اتحاد ملت ایران و رشادت‌های رزمندگان بود که توانستیم ضمن اداره کردن جنگ، قدرت انقلاب اسلامی ایران را به تمام جهانیان نشان دهیم.

به گفته وی هم‌اکنون انقلاب اسلامی به عنوان الگوی کامل یک حکومت اسلامی به سراسر جهان مخابره شده و مسیر توسعه و پیشرفت را به برکت خون مطهر شهدا و هدایت های مقام معظم رهبری شتابان طی می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان ساوه پرداخت و افزود: گلباران گلزار شهدای دوران دفاع مقدس، دیدار با امام جمعه، رژه موتوری نیروهای نظامی و انتظامی، برگزاری یادواره شهدا و شامگاه یاد یاران، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی بخشی از این برنامه‌هاست.

 وی سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، صبحگاه مشترک، شبی با شهدا با موضوع دفاع مقدس، پباده‌روی همگانی، ویزیت رایگان مراجعین درمانگاه شهدای گمنام سپاه، تجلیل از رزمندگان، برگزاری همایش بصیرت‌افزایی و نشست بصیرتی از دیگر برنامه‌های این هفته در شهرستان است.

 سرهنگ احمدجعفری خاطرنشان کرد: برگزاری نشست بصیرتی آسیب‌های ماهواره، همایش اقتصاد مقامتی کانون کشاورزی، برگزاری مسابقه فوتبال، همایش مقابله با تشیع لندن، برگزاری کارگاه‌های علمی کاربردی با حضور نخبگان تحقیقاتی، صنعتی و کشاورزی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group