پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد برخی از پزشکان متخلف قداست جامعه پزشکی را خدشه‌دار کرده‌ است.

 

 "شهلا میرگلوبیات" در مراسم تجلیل از پزشکان پیشکسوت ساوجی که به مناسبت روز پزشک برگزار شد، افزود: گزارشاتی از تخلف برخی از پزشکان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح می‌شود که زیبنده جامعه پزشکی نیست.

وی بیان کرد: بروز حتی یک تخلف از مجموعه‌ای که با سلامت مردم سروکار دارند، تصویری نامناسب از عملکرد قشر شریف جامعه پزشکی را در اذهان متبادر می‌کند و قداست کار را از بین می‌برد.

به گفته وی لازم است بستری فراهم شود تا جامعه پزشکی از رفاه مطلوب برخوردار بوده تا نخواهند دست به اقداماتی بزنند که شان و منزلت شغل مقدس پزشکی را مخدوش کرده و جایگاه حرفه‌ای و اجتماعی آن تضعیف شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در ادامه از روز بزرگداشت پزشک به عنوان فرصتی برای تجلیل از جامعه پزشکی و بررسی اهمیت، جایگاه و توانمندی پزشکان یاد کرد و افزود: دانش پزشکی از شریف‌ترین علوم بشری است چرا که کاربرد آن در تامین سلامت اشرف مخلوقات است.

وی تصریح کرد: جامعه بشری هیچگاه از خدمات پزشکی بی‌نیاز نخواهد بود و این بیانگر جایگاه ممتاز خدمات پزشکی و ویژگی‌های خاص آن دارد.

میرگلوبیات در ادامه با اشاره به فعالیت دانشکده علوم پزشکی در ساوه گفت: امیدواریم با اعتبارات دولتی و نیز مشارکت خیرین سلامت با احداث پردیس این دانشکده، شهرستان‌های ساوه و زرندیه را به جایگاه واقعی آن در حوزه سلامت و نیز آموزش پزشکی برسانیم.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های این منطقه در حوزه بهداشتی و درمانی اظهار کرد: ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه عامل مهمی در جبران عقب‌ماندگی این منطقه از نظر علمی و تخصصی است.

به گزارش ایسنا؛ مدیرعامل مجمع خیرین سلامت ساوه نیز گفت: مجمع خیرین سلامت یک سازمانی است که عمده وظیفه‌ آن ساخت و تجهیز مراکز بیمارستانی است.

حسین صدر واعظی افزود: علاوه بر تجهیز مراکز بیمارستانی این مجمع نیم‌نگاهی به حوزه مددکاری دارد و تلاش می‌کند دغدغه بیماران را نیز برطرف کند.

به گفته وی مجمع خیرین سلامت وابسته به هیچ اداره و نهادی نیست و تابع سیاست‌های مجمع خیرین سلامت کشور است.

وی بیان کرد: نگاه مجمع خیرین سلامت در شهرستان ساوه به احداث پردیس دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان 220 تختخوابی در این شهرستان است که 42 میلیارد تومان از کل هزینه آن توسط خیرین تامین شده است.

صدر واعظی افزود: پیش‌بینی می‌شود با مشارکت خیرین و تامین هزینه‌ها پردیس دانشکده علوم پزشکی تا پایان سال 1395 به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تنی چند از پزشکان پیشکسوت و خیرین سلامت تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group