پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

نماینده مجمع تعاونی‌های مصرف کارگران استان مرکزی و بازرس اتحادیه امکان کشور گفت: عملکرد اتحادیه مرکزی تعاونی‌های مصرف کارگران ایران به عنوان بزرگترین تعاونی مصرف کارگری کشور شفاف نیست.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی "مهدی زمانی‌نوری" در گردهمایی مدیران عامل و رؤسای هیئت مدیره تعاونی‌های مصرف کارگران استان مرکزی که در ساوه برگزار شد، با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی بازنشستگان اظهار کرد: امروزه اتحادیه مرکزی تعاونی‌های مصرف کارگران ایران(امکان) صاحب میلیاردها تومان ثروت است، اما سودی از آن عاید بازنشستگان و حتی تعاونی‌های مصرف کارگری نمی‌شود.

بازرس اتحادیه امکان کشور گفت: در ماه گذشته با تقدیم نامه‌ای به مدیریت عامل و اعضای هیات مدیره اتحادیه امکان با توجه به تهی بودن سفره بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور و با توجه به اینکه بازنشستگان از اولین اعضا و سهامداران و سرمایه‌گذاران و مؤسسین اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارگران ایران بوده‌اند، خواستار تأسیس تعاونی‌های مصرف زنجیره‌ای امکان به منظور رفاه حال بازنشستگان، پیشکسوتان تأمین اجتماعی در سراسر کشور بوده‌ام که رونوشت آن برای کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور، کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به دبیرکل و ریاست فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است.

وی تأسیس تعاونی‌های مصرف بازنشستگان استان صنعتی و کارگری مرکزی را ضروری دانست و گفت: هم اکنون در این استان بیش از 50 هزار نفر بازنشسته وجود دارد که باید به آنان خدمات‌رسانی شود.

به گفته وی سرمایه و مایملک اتحادیه امکان از محل حق عضویت و دسترنج کارگران تأمین شده و حق‌الناس است و مسئولین تعاونی‌های مصرف کارگران سراسر کشور بعنوان نمایندگان کارگران و صاحبان سرمایه باید با وحدت و همدلی و حضور مستمر در عرصه تعاونی‌ها و نظارت بر عملکرد اتحادیه از اموال و دارائی‌های خود حراست کنند.

نماینده مجمع تعاونی‌های مصرف کارگران استان مرکزی با توجه به برقراری مجمع سالیانه امکان در اتحادیه مرکزی که با حضور نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اعتراضات نمایندگان مجامع در خصوص مشخص کردن تقویم و لزوم به روز کردن تمامی مایملک اتحادیه در سراسر کشور و فروش املاک مازاد و تقسیم سود به تعاونی‌ها بدلیل مشکلات مالی و نقدینگی و ورشکستگی تعاونی‌ها خواستار توجه و رسیدگی لازم از سوی مسئولین ذیربط در اتحادیه امکان کشور شد.

نماینده مجمع تعاونی‌های مصرف کارگران استان مرکزی با اعلام مراتب اعتراض تعاونگران استان مرکزی درخصوص مالیات بر ارزش افزوده، خواستار پیگیری عاجل و حذف هرگونه مالیات بر ارزش افزوده از سیستم تعاونی‌های مصرف کارگران سراسر کشور شد.

وی در ادامه گفت: ساوه شهرستانی صنعتی و کارگری و یکی از قطب‌های عظیم صنعتی کشور است که نزدیک به 60 هزار نفر بیمه شده اصلی و 10 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی دارد و با احتساب خانوار کارگری 65 درصد جمعیت شهرستان را جامعه کارگری شکل می‌دهد و از این تعداد حدود 40 هزار نفر در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه عضویت دارند و از اعضای رسمی و کارت‌دار محسوب می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر درخصوص آموزش‌های کوتاه‌مدت رایگان خانه کارگر گفت: آموزش‌های این تشکیلات پویاست و در حال حاضر در زمینه‌های علوم کامپیوتر، زبان انگلیسی، خیاطی، گلدوزی، بافندگی، سفره آرایی، نقاشی، شیرینی پزی و... فعالیت چشم‌گیری دارد.

وی عضوگیری خانه کارگر را نیز بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: همه ماهه بین 500 تا هزار نفر عضوپذیری داریم.

تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خانه کارگر ساوه

به گفته وی با پیگیری دبیرکل خانه کارگر و در راستای ارتقاء تحصیلات عالیه کارگران در آینده نزدیک شاهد تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خانه کارگر ساوه خواهیم بود.

نماینده قانونی کارگران در مراجع حل اختلاف کار شهرستان‌های ساوه و زرندیه یکی دیگر از اقدامات خانه کارگر را ارائه خدمات حقوقی به کارگران به منظور جلوگیری از تضییع حقوق حقه آنان با تنظیم شکایات به مسئولین و تنظیم دادخواست و لوایح به مراجع حل اختلاف کار، دیوان عدالت اداری و سایر سازمان‌های ذیربط دانست.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه رمز موفقیت خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه را وحدت و همدلی و انسجام خوب دبیر و اعضاء هیئت اجرایی و ارتباط صمیمانه با مسئولین ادارات و نهادها و نیز مسئولین بلندپایه شهرستان، استان و کشور و همچنین تعامل خوب این تشکیلات با جامعه کار و کارگری و صنعت و تولید دانست .

وی همچنین از وحدت و همدلی ارزشمند نهادهای کارگری، شوراهای اسلامی کار و انجمن‌های صنفی بویژه انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان ساوه و حومه قدردانی کرد و گفت: با ارتباط صمیمانه با مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سازمان تأمین اجتماعی و درمان استان کوشیده‌ایم تا کارگران شهرستان‌های ساوه و زرندیه از حقوق قانونی خویش بهره‌مند شوند.

زمانی نوری باتشکر و قدردانی از حضور کارگران و بازنشستگان و تعاون‌گران در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و... با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات مجلس دهم گفت: طبق قانون اساسی و فرمایشات امام راحل و رهبر انقلاب همه آحاد مردم باید در تعیین سرنوشت خویش سهیم باشند، از این رو خانه کارگر کوشیده است تا با ارتقاء رشد و بلوغ سیاسی کارگران، مشوق این قشر شریف و زحمتکش در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها بویژه مراکز قدرت و تصمیم‌گیری باشیم و در انتخابات اخیر شورای اسلامی شهر ساوه شاهد بودیم که از لیست 13 نفره کاندیداهای مورد حمایت خانه کارگر ساوه و زرندیه 6 نفر بعنوان عضو اصلی و یک نفر علی‌البدل برگزیده شدند.

دبیر خانه کارگر ساوه آمار فعلی شوراهای اسلامی کار کارخانجات را در حال حاضر 10 شورای اسلامی کار عنوان و گفت: با وحدت و انسجام نهادهای کارگری و کانون‌های شوراهای اسلامی کار و بازنشستگان هر ساله مجالس متعدد و باشکوهی به مناسبت‌های هفته کار و کارگر، دهه مبارک فجر، 25 تیرماه، نیمه ماه مبارک رمضان جشن ولادت تنهاترین سردار همراه با ضیافت افطاری برگزار می‌شود.

زمانی‌نوری با مطلوب توصیف کردن وضعیت مالی خانه کارگر گفت: بنیه مالی این تشکیلات از محل حق عضویت‌های خانه کارگر، مساعدت نهادهای کارگری و مال‌الاجاره مستغلات تأمین و در راستای خدمت‌رسانی به کارگران هزینه می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه به طرح توسعه تشکیلات و احداث مجتمع رفاهی و اقامتی خانه کارگر در منطقه ییلاقی و کوهستانی یولاق اشاره و گفت: جهت تحقق این مهم حدود چهار هزار متر زمین از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خریداری و تملک شده است و در دو فاز، فاز اول رستوران سنتی که در دست احداث است و فاز دوم در آینده نزدیک مبادرت به احداث تالار پذیرایی و سوئیت‌های اقامتی برای جامعه کارگری و بازنشستگان شهرستان، استان و کشور خواهد شد.

نماینده مجمع تعاونی‌های مصرف کارگران استان مرکزی با تشکر از حسن اعتماد تعاونی‌های مصرف کارگران استان مرکزی و تشکر از حضور تعاونی‌های حاضر در گردهمایی و گلایه از کم توجهی و یا بی‌توجهی برخی تعاونی‌ها بویژه عدم حضور رؤسای مراکز امکان اراک و ساوه این حرکت را نشانگر عدم احساس مسئولیت رؤسای این دو مرکز دانست و خواستار وحدت و همدلی و انسجام هر چه بیشتر تعاونی‌های مصرف کارگران شهرستان، استان و کشور به جهت احقاق حقوق صنفی شد.

وی تأکید کرد: حضور هرچه بیشتر مسئولان تعاونی‌ها در این‌گونه گردهمایی‌ها باعث وحدت و همدلی و همفکری و تبادل نظر و بهره‌مندی از تجارب یکدیگر و ارتقاء سطح دانش و آگاهی تعاونگران از عملکرد اتحادیه امکان و کنترل و نظارت هرچه بیشتر بر سرمایه خویش در اتحادیه و نحوه عملکرد مسئولین ذیربط خواهد بود.

زمانی نوری گزارش مبسوطی از برگزاری دو مجمع عادی و فوق‌العاده اتحادیه مرکزی تعاونی‌های مصرف کارگران ایران(امکان) در تهران پیرامون اصلاح اساسنامه و ارائه گزارش عملکرد یکساله سال مالی 93 هیئت مدیره، بازرسین و حسابرس امکان کشور و انتخابات بازرسین به گردهمایی ارائه کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر در ادامه با اشاره به شکل‌گیری خانه کارگر تشکیلات ساوه در سال 1362، گفت: کلنگ‌زنی مجتمع چندمنظوره کارگران در سال 1380 و احداث مجتمع خانه کارگر و بهره‌برداری از سال 1388 در زمینی به مساحت دو هزار متر در چهار طبقه با 2600 متر زیربنا با دو تالار برگزاری مجالس و عقد و عروسی، آموزش‌های رایگان کوتاه مدت، فروشگاه امکان و ارائه خدمات رفاهی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی، خدماتی و... از جمله فعالیت‌هاست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group