چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

در ادامه اعتراض تعدادی از کامیون‌داران ساوجی به حمل بار توسط غیربومی‌ها و نیز ناعدالتی در توزیع بار بین تمامی رانندگان به طور مساوی، شب گذشته دامنه این مشکلات به اسید‌پاشی به اتاق یکی از کامیون‌ها کشیده شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- کامیون داران ساوجی می گویند: برخی شرکت‌های حمل‌ونقل کالاهای خود را به کامیون‌داران غیربومی با کمتر از تعرفه مصوب می‌سپارند و در اقدام ناعادلانه دیگری و خارج از نوبت، بارهای دیگری را نیز به سفارش شده‌ها و نورچشمی‌ها می‌دهند.

براساس این گزارش، انتقال بار توسط غیربومی‌ها منجر به پائین آمدن رانندگان از پشت فرمان و برگزاری دو تجمع توسط برخی از کامیون‌داران شد که گزارش آن به طور مشروح بر روی خروجی ایسنا مرکزی قرار گرفت و نتیجه برگزاری جلسه هم‌اندیشی پس از تجمع، منوط به تسریع در احداث شهرک حمل‌ونقل و تشدید نظارت‌ها از سوی متولیان امر و نیز اجرای مصوبه فرمانداری مبنی بر در اولویت قرار دادن رانندگان بومی در حمل بار توسط صاحبان صنایع شد.

در ادامه این مشکلات و به دنبال اعتراضاتی که توسط برخی کامیون‌داران در خصوص مشکلات فوق انجام شد، ناعدالتی و تبعیض در بین رانندگان که از سوی برخی صاحبان بار و یا باربری‌ها بوجود می‌آید تنش‌هایی را در بین رانندگان بوجود آورده یکی از این رانندگان با حضور در دفتر ایسنای ساوه مدعی پاشیده شدن اسید بر روی کامیونش به دلیل اعتراض به یکی از رانندگان به گفته خودش نورچشمی شد.

"مصطفی نظیفی" افزود: به دلیل اعتراضی که به عملکرد یکی از صاحبان بار در خصوص ناعدالتی در توزیع بار داشتم راننده کامیون مورد اعتراض واقع شده به تلافی اعتراض اینجانب اقدام به پاشیدن اسید بر روی کامیونم کرد که منجر به بروز خسارت شده است.

وی خواستار ساماندهی امر و رسیدگی به خواسته‌های کامیون‌داران شد تا دیگر شاهد درگیری و تنش بین رانندگان برای انتقال بار نباشیم و این قشر زحمتکش بتوانند با آرامش بیشتری خدمت‌رسانی کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان برون شهری ساوه نیز نبود نظارت کافی بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل را دلیل بروز چنین مشکلاتی دانست و افزود: اگر خواسته‌های کامیون‌داران رسیدگی نشود قطعا با چالش و بحران مواجه خواهیم شد.

"علی جعفری" افزود: راهکار اصلی برای برون رفت از این وضعیت تشکیل شورای اعلام بار و متمرکز شدن فعالیت باربری‌هاست تا دیگر در انتقال بار از ساوه به شهرهای دیگر تفاوتی بین بومی‌ها و غیربومی و نیز خودی‌ها و غیر‌خودی‌ها نباشد.

وی تصریح کرد: تبعیض و تفاوت قائل شدن بین رانندگان جدای از آنکه از نظر قانونی و شرعی ناپسند است، قطعا منجر به بروز درگیری‌هایی خواهد شد که اقدام این راننده علیه راننده دیگر از جمله آنهاست.

نائب رئیس انجمن صنفی رانندگان ساوه نیز با حضور در دفتر ایسنای ساوه گفت: تعجب می‌کنم که مسئولان با وجود اعتراضاتی که از سوی رانندگان می‌شود، همچنان بی‌تفاوت هستند.

"محمدرضا شوقی" تصریح کرد: این چنین اقدامات موجب ایجاد ناامنی در بین رانندگان می‌شود و قطعا دامنه اختلافات در صورت برطرف نشدن مشکلات بیشتر شده و احتمال بروز بحران می‌رود.

وی از دولت و مسئولان خواست حال که مدیران شهرستانی با تشکیل شورای اعلام بار مخالفت می‌کنند طوری برنامه‌ریزی کنند که تا زمان راه‌اندازی شهرک حمل‌ونقل، شورای اعلام بار در این شهرستان شکل گرفته و انتقال بار به صورت متمرکز و ساماندهی شده انجام شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group