يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه ضمن تاکید بر اصلاح سرعت‌گیرهای غیر استاندارد، گفت: اینگونه سرعت‌گیرها در این شهر حذف می‌شوند.

 

"محمد بهاروند" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- بیان کرد: با تلاش‌ مسئولان برای بهبود وضعیت و رشد جامعه و کمک به ایجاد فضای مناسب در شهر ساوه اقدامات خوبی صورت گرفته که بخش عمده آن مربوط به شهرداری و زحمات پرسنل آن است.

وی در ادامه رفع نواقص را یکی از وظایف مهم ادارات برای تامین رفاه‌ مردم برشمرد و افزود: اگر چه مدیران و دستگاه‌ها با هدف خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌کنند، اما گاهی برای انجام یک خدمت جدید مشکلاتی پدید می‌آید که نه تنها دستگاه مربوطه بلکه همه دستگاه‌ها باید برای رفع آن تلاش کنند، بویژه اگر این مسئله به افزایش و یا کاهش بار ترافیکی شهر مرتبط باشد.

بهاروند با اشاره به اینکه هم‌اکنون در شهر سرعت‌گیرهای غیراستانداردی وجود دارد که موجب اعتراض برخی افراد شده‌اند، گفت: سرعت‌گیرها جهت جلوگیری از سرعت‌های زیاد و ایجاد ناامنی برای رانندگان و حتی اهالی یک منطقه ایجاد می‌شوند، اما اگر تعداد و کیفیت آنها از حد استاندارد خارج شود، می‌تواند مشکل‌ساز شود.

وی ادامه داد: در راستای رفع مشکلات مربوط به سرعت‌گیرها و رسیدگی به برخی نارضایتی‌های مردم در این خصوص کمیته‌ای برای رسیدگی به این مهم تشکیل شد و این کمیته با بازدید میدانی در شهر ضمن شناسایی نقاط لازم برای ایجاد سرعت‌گیرهای جدید، سرعت‌گیرهای غیراستاندارد و یا نواقص را بررسی کرده و در اسرع وقت نسبت به اصلاح یا حذف آنها اقدام خواهد کرد.

فرماندار همچنین بر انجام کار با کیفیت تأکید کرد و افزود: مسئولان باید کیفیت را در هر اقدامی که انجام می‌دهند در اولویت قرار دهند، چرا که در بررسي‌های انجام شده نقش سرعت‌گير در زيان‌هاي اقتصادي، اتلاف انرژي و آلايندگي هوا قابل توجه است و ترمز ناگهانی خودرو پيش از رسیدن به سرعت‌گير، علاوه بر ورود خسارت به جلوبندي خودرو و افزايش مصرف سوخت، موجب آلودگي هوا و محيط زيست، تخریب آسفالت و گاه تصادفات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی از سرعت‌گیر‌ها در سطح شهر سبب کاهش تصادفات می‌شوند و باید در جای خود باقی بمانند، افزود: باید از احداث سرعت‌گیر جدید در سطح شهر جلوگیری شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group