يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه وزرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای همزمان 20 پروژه راه‌سازی در این شهرستان‌ها، تحولی اساسی در راستای توسعه و ارتقای راه‌های ساوه و زرندیه است.

 

"شهلا میرگلوبیات"  با بیان اینکه این شهرستان‌ها هنوز از میانگین شاخص‌های راهسازی استانی عقب هستند، افزود: انجام این طرح‌ها علاوه بر توسعه به دلیل ارتقای ایمنی راه‌ها یکی از مطالبات به حق مردم این شهرستان‌هاست و باید با تخصیص به موقع اعتبارات به پایان برسد.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه وزرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای همزمان 20 پروژه راه‌سازی در این شهرستان‌ها، تحولی اساسی در راستای توسعه و ارتقای راه‌های ساوه و زرندیه است.

وی اصلاح مقطع پرحادثه رنگرز و پیچ آیینه در محور ساوه- سلفچکان، لکه‌گیری روکش آسفالت محور قدیم ساوه- تهران، لکه‌گیری و روکش محور قدیم ساوه- سلفچکان و لکه گیری و روکش محور قدیم ساوه- همدان را بخشی از پروژه‌های شهرستان ساوه ذکر کرد که از محل اعتبارات ملی در حال انجام هستند.

میرگلوبیات ادامه داد: همچنین زیرسازی، روکش آسفالت و واریانت محور احمد آباد- طرازناهید، زیرسازی و آسفالت محور روستایی مرق- مرقکان و زیرسازی محور روستایی قیطانیه - بند نقین را از پروژهای راه‌سازی ذکر کرد که اعتبار آنها از محل ملی و استانی تامین شده است.

به گفته وی، اعتبار لکه‌گیری و روکش آسفالت محور الوسجرد- محمودآباد، لکه‌گیری و روکش محور روستایی یولاق، مرمت ابنیه راه محور قدیم ساوه- سلفچکان و احداث روشنایی محور قدیم ساوه- تهران نیز از محل تبصره 180 اعتبارات استانی تامین شده و در حال انجام هستند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت به پروژه‌های راه‌سازی در زرندیه اشاره کرد و گفت: دو بانده شدن محور مامونیه- زاویه با 30 درصد، دو بانده شدن محور ماموینه- تهران 20 درصد، دو بانده شدن گردنه رنگرز با 90 درصد، روکش و لکه‌گیری محور تهران- ساوه با 80 درصد و پل زیرگذر پرندک با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در این شهرستان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: همچنین در زرندیه انجام آسفالت محور مامونیه- خشکرود 90 درصد، تعریض محور خشکرود 60 درصد، محور فرج‌آباد 40 درصد، آسفالت محورهای روستایی خرقان و بخش مرکزی 20 درصد و زیرسازی جاده روستایی اصفهانک نیز با 30 درصد پیشرفت فیزیکی توسط پیمانکاران در حال تکمیل است.  

میرگلوبیات اظهار کرد: با توجه به موقعیت ویژه شهرستان‌های ساوه و زرندیه و تمایل حضور سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف این شهرستان، توسعه و ایجاد راه‌های ارتباطی مناسب نقش عظیمی را در پیشرفت و افزایش اشتغال در این منطقه در پی دارد.

شهرستان‌های ساوه و زرندیه با داشتن 251 کیلومتر راه ترانزیت، 150 کیلومتر راه اصلی، 22 و نیم کیلومتر راه خاکی و 987 کیلومتر راه روستایی، از اهمیت بسزایی در حمل نقل کالا و مسافر در سطح کشور برخوردار است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group