يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آبفای ساوه صرفه‌جویی و مدیریت در مصرف به کاهش تنش آبی کمک می‌کند.

 

یوسف عرفانی‌نسب اولویت مهم شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه را حفاظت از منابع آب و ترویج فرهنگ صحیح مصرف بهینه آب دانست و افزود: شرکت آب و فاضلاب ساوه به عنوان متولی تامین و توزیع آب بهداشتی در جهت دست‌یابی به اهداف خود و تامین رضایت مشتری اقدام به جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، توزیع بروشور در سطح شهر، نصب راهنمای مصرف بهینه آب در وضوخانه‌های مساجد، نصب اطلاعیه بر روی اتوبوس‌های درون شهری و پیام مصرف بهینه بر روی قبوض آب‌بها کرده است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت آبفای ساوه در سال جدید به صورت ضربتی اقدام به جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و پیگیری از طریق مراجع قضایی کرده و از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هر گونه انشعاب غیرمجاز، این شرکت را از طریق شماره تلفن 122 مطلع تا نسبت به جمع‌آوری آن و در صورت نیاز پیگیری قضایی اقدام کنند.

عرفانی‌نسب با اشاره به وضعیت خشکسالی‌های اخیر، افزایش جمعیت و افزایش تقاضای آب و برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی گفت: افت نزولات جوی در شهر ساوه در سال‌های اخیر به وضعیت بحرانی حوزه‌های آب‌های زیرزمینی دامن زده و این شرکت تلاش خود را جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم جهت استفاده بهینه از این نعمت الهی انجام می‌دهد.

وی بر اعمال دقيق‌تر مديريت مصرف در تابستان سال جاري اشاره کرد و افزود‌: با توجه به گرمای بالای 40 درجه فصل تابستان در شهر ساوه، این شهر بیش از گذشته در معرض تنش آبي قرار دارد و در صورت عدم مصرف بهینه شهروندان در فصل تابستان با افت شدید آب و قطعی گاه و بیگاه آب مواجه خواهیم بود درحالی که این شرکت توانسته است با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در این فصل بحرانی از سال بویژه ماه مبارک رمضان از کمبود آب در این شهر بکاهد.

وی در ادامه افزود: عدم افت فشار در فصل تابستان به منزله رفع کم آبی در این شهر نیست و شهروندان می‌بایست نسبت به کاهش مصرف و جلوگیری از مصارف غیر ضروری آب در این فصل جدا خودداری کنند.

 معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آبفای ساوه در پایان تصریح کرد: امیدواریم با کاهش مصرف آب و صرفه‌جویی ١٠ درصدی از سوی مشترکین آب و فاضلاب، بیش از یک میلیون و پانصد هزار متر مکعب آب صرفه‌جویی شود که این میزان در گذر از تنش احتمالی کمک چشم‌گیری خواهد کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group