يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: ساوه نیازمند یک فرهنگسرای مجهز است و از شورای اسلامی شهر و شهرداری می‌خواهیم در این زمینه نیز برنامه‌ریزی کنند.

 

 "محمد بهاروند" در افتتاح پارک همدلی در شهرک فجر ساوه که با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد، گفت: همدلی و هماهنگی میان شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری ساوه علاوه بر هم افزایی و پیشرفت کارها، اقدامات بزرگی را در این شهر رقم زده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه مديريت شهري و شهرداري ساوه با تغيير در نگاه به شهر در جهت حركت به سمت رشد و توسعه بيشتر به سمت طرح‌ها و پروژه هاي تحول‌گرا حرکت کرده است که حاصل آن اجراي پروژه هاي عمراني کم نظير و تغيير چهره شهر به شکل شهري مدرن خواهد بود كه احداث طرح پیاده راه يكي از این اقدامات در راستاي توسعه اين شهر است.

بهاروند ادامه داد: با توجه به این که تمامی شهروندان به نوعی مرتبط با شهرداری هستند، امیدواریم ضمن پیشبرد کارها موجبات خشنودی مردم نیز فراهم شود چون هرچه عملکرد ما بهتر باشد، میزان رضایتمندی عموم نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: شهر ساوه هم اکنون در حال رشد و توسعه است لذا یکی از وظایف مهم ما پیش بینی پروژه ها با نگاه بلند مدت است تا نسل های آینده برای زندگی در این شهر با مشکلات کمتری مواجه شوند چرا که هم اینک انجام برخی کارها به مراتب آسانتر از سال‌های آتی خواهد بود.

فرماندار ساوه افزود: انجام پروژه‌های شهری علاوه بر ارائه خدمات باید موجب حفظ کرامت شهروندان شود و شهرداری ساوه نیز این مهم را مورد توجه قرار داده که احداث بازارچه عرضه میوه و تره بار نمونه از آن است، اما لازم است که براساس تراکم جمعیت در نقاط مختلف شهر، چهار واحد دیگر برای دسترسی آسان مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه همه مسئولان باید دست به دست یکدیگر دهیم تا برخی مشکلات و نارسایی های گذشته را برطرف کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات فرهنگی و ورزشی مدیریت شهری ساوه مانند احداث سالن‌های ورزشی، پارک بانوان، زیبا سازی و ... در حال انجام است که باید تداوم داشته باشد، اما یک فرهنگسرای مجهز نیز نیاز ساوه است و از شورای اسلامی شهر و شهرداری می‌خواهیم در این زمینه نیز برنامه‌ریزی کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه کارهای بزرگ ماندگار خواهند بود، گفت: البته توان مالی شهرداری نیز بالا نیست اما لازم است تا زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را در شهر فراهم کرده و از توان این بخش برای انجام برخی کارهای بزرگ استفاده کنیم.

وی با بیان این که هم اینک با وجود نزدیکی ساوه به تهران و وجود ظرفیت های زیاد در این شهر، سرمایه گذاری شهری آنچنان موفق نبوده است، افزود: جذب سرمایه گذار در هر شهر رونق و اشتغال‌زایی را در پی دارد لذا باید زیرساخت سرمایه گذاری مانند آب مناسب مورد نیاز را برای سرمایه گزاران در ساوه فراهم کنیم که خوشبختانه مشکل تامین آب ساوه در حال برطرف شدن است.

بهاورند ادامه داد: انتقال آب از سد کوچری به ساوه، پروژه حیاتی این شهر است که مورد موافقت وزیر نیرو قرار گرفت و پس از اخذ مجوز شورای اقتصاد، در همین دولت تدبیر امید این پروژه مهم به سرانجام خواهد رسید.

وی یادآورشد: هم اینک تامین آب شرب ساوه با بحران مواجه است و با توجه به اینکه انتقال آب از سد کوچری به ساوه دو سال به طول خواهد انجامید تلاش می کنیم با حفر چند حلقه چاه عمیق طی این مدت این نیاز را رفع کنیم.

به گفته وی، مسئولان باید با جسارت به کارهای بزرگ مانند آبرسانی، پروژه های تحول گرای شهری، فرهنگسرا و ... دست بزنند و به کارهای کوچک قانع نباشند تا بتوانیم شهری شایسته شان مردم فهیم و گرامی ساوه و همه شهروندان ایرانی که به این شهر سفر می کنند، بسازیم.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه نیز در این جلسه گفت: در سالهای اخیر با حمایت شورای اسلامی شهر از شهرداری ساوه و برنامه‌ریزی مناسب از سوی آنان، حرکت‌های خوبی شکل گرفته که این اقدامات مقدمه ای برای گام ها و نگرش های بلندتر به آینده این شهر است.

حجت الاسلام "احمد چراغی" بیان کرد: یکی از نقاط ضعف مدیریت شهری در بسیاری نقاط کشور نگاه کوتاه مدت است که مانع حرکت رو به رشد شهر شده و گاه موجب بروز معضلات و مشکلاتی در آن شهرها می شود اما خوشبختانه در مدیریت شهری ساوه نگاه به آینده شکل گرفته و امروز شاهد اقدامات قابل تقدیری هستیم چرا که این نگاه مبتنی بر تدبیر و فکر است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از علت‌های عدم اقدام برخی مدیران شهری برای اجرای پروژه‌های بزرگ شهری، ترس و احساس خطر و عدم جرات برای انجام کارهای بزرگ است اما شهرداری ساوه با حمایت شورای اسلامی شهر و فرمانداری با جسارت این ترس را شکسته و امیدواریم حرکت های بزرگ بعدی نیز در این زمینه شکل بگیرد.

رئیس دادگستری ساوه اجرای پروژه‌های بزرگ شهرداری مانند تقاطع غیر همسطح را قابل تقدیر دانست و افزود: زمان‌بندی و نصب روزشمار در پروژه‌ها، تدبیر دیگری از سوی مدیریت شهری ساوه است که ضمن ایجاد اعتماد عمومی، خود مجموعه را نیز مدیریت می کند تا پروژه ها در مدت زمان مشخص به سرانجام برسند.

وی به نمونه ای از اقدامات زمانبندی شده شهرداری ساوه اشاره کرد و افزود: درخواست نیاز و ساخت سرویس بهداشتی در مقابل شورای حل اختلاف شهر ساوه از سوی دادگستری این شهرستان مطرح و ظرف مدت 40 روز با یک برنامه ریزی مناسب شاهد بودیم که یک پارک با تمامی امکانات در این مکان احداث شد که این اقدام قابل قدردانی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات مدیریت شهری ساوه گفت: در کنار کار باید مراقب باشیم تا ناخواسته خود را دچار چالش نکنیم لذا باید تملکات و رفع خطرات در چارچوب قانون بوده و خارج از ضوابط انجام نشود.

‌ بیان کرد: همچنین در برخی شهرها املاک مردم با کاربری تعریف شده مانند فضای سبز و اماکن عمومی خریداری می‌شود و سپس با تغییر کاربری از آن استفاده دیگر می‌شود که این اقدام از لحاظ قانونی صحیح نیست چون ارگان های دولتی نمی توانند مردم را مجبور به واگذاری ملک کنند مگر آنکه طرح عمومی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش های اعضای شورا گفت: واگذاری اختیار به مدیران و معاونان توسط شهردار موجب دلگرمی و جرات کار در آنان شده است.

سید "مرتضی ابطحی" افزود: سیاست شورای اسلامی شهر ساوه در دوره چهارم بر این اساس بوده که پروژه‌ها در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش بینی شوند که پروژه های کوتا مدت در قالب طرح های جهادی انجام می‌شود و احداث دو پارک در کمتر از 50 روز در شهرک علوی نمونه از آن است که باور آن برای برخی دشوار بود.

وی ادامه داد: به شهروندان قول می دهیم که در دوره چهارم شاهد این کارها بصورت مستمر باشیم چون انجام کارهای بزرگ مانند پیاده راه و پل روگذر احترام نهادن به شعور و کرامت مردم است و در پروژه بزرگ احداث پیاده راه نیز امیدواریم مرحله آزمایشی را به خوبی پیش ببریم و با ورود به مراحل نهایی این خدمت ماندگار را تقدیم شهروندان فهیم ساوجی کنیم.

شهردار ساوه نیز دراین نشست گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده حوزه های مختلف شهرداری ارائه کرد و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب و تحول در شهر هیچگاه نباید به وضع موجود راضی باشیم.

به گفته "کامران جوادی"، هم اینک هسته مرکزی شهر ساوه از بسیاری خدمات مانند پارکینگ عمومی، فضای سبز و سایر خدمات محروم است و احداث طرح پیاده راه با هدف جلب رضایت حداکثری اجرا و بخشی از این نیازها را در این منطقه رفع خواهد کرد.

در ادامه این جلسه بوستان همدلی واقع در ابتدای شهرک فجر (مقابل شورای حل اختلاف ساوه) افتتاح و برخی پروژهای انجام شده اخیر مورد بازدید قرار گرفت.

پارک همدلی به مساحت چهار هزار و 500 متر مربع شامل ست پلی اتیلن بازی کودکان، نیمکت، فضای سبز، سرویس بهداشتی زنانه و مردانه، ست بدنسازی، آلاچیق و نمازخانه با صرف 372 میلیون تومان در مدت 40 روز به همت حوزه خدمات شهری ساوه احداث و بهره برداری شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group