سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال دارند و اگر توفیقی در کشور حاصل می‌شود قطعا با مشارکت بانوان است. در حال حاضر نیز اگر بخواهیم توسعه در جامعه تحقق بپذیرد، این امر امکان‌پذیر نیست مگر آنکه تمام اقشار جامعه در آن دخیل باشند و با توجه به اینکه حدود نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند، برای توسعه کشور باید به توانایی‌ها و قابلیت‌های بانوان بیشتر توجه شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- امروز تاثیر حضور زنان در دانشگاه‌ها، حوزه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و ... بی‌بدیل است، لذا استمرار حضور موثر زنان در خانواده و جامعه نیازمند ایجاد و حفظ روحیه‌ای بانشاط در این قشر از جامعه بوده و در این راستا توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی و تفرجگاه‌های ویژه بانوان به دور از برخی محدودیت‌ها، امری ضروری است.

نگاه جدی به مقوله ورزش در سلامت جامعه به ویژه مادران که مربیان واقعی و تربیت‌کننده نسل آینده کشور هستند یک اصل ضروری است. از این رو نگاه ویژه به حوزه بانوان و برطرف کردن مشكلات آنان زمینه‌ساز رشد و اعتلای بیش از پیش فرهنگ جامعه است.

به گفته شهردار ساوه حوزه مدیریت شهری ساوه با توجه به جایگاه زنان در برنامه‌ها و سیاست‌های شهرداری، فعالیت در فضایی امن، سالم، مفرح، زیبا و راحت برای تفریح و فعالیت‌های فرهنگی، هنری را برای زنان مورد توجه ویژه قرار داده است.

"کامران جوادی" افزود: پارک بانوان ساوه با هدف تقویت جسم و تحرک بیشتر بانوان، تفریح در فضایی به دور از استرس‌های محیطی، تقویت روحیه شادی و نشاط در زنان بویژه در بین دختران جوان، شادابی و تخلیه انرژی دختران جوان در محیطی امن همراه با آرامش خاطر و به دور از نگاه نامحرمان و کاهش هیجانات جسمی و روحی فعالیت می‌کند و اداره تمام امور در آن توسط بانوان انجام مي‌شود.

وی بیان کرد: رعایت امنیت اجتماعی، محصور بودن، مشرف نبودن ساختمان‌های اطراف به پارک از ویژگی‌های اصلی پارک بانوان ساوه است و این مجموعه دارای فضاهای ورزشی برای انجام ورزش‌هایی همچون والیبال ساحلی، والیبال، بسکتبال، فوتبال ساحلی، بدمینون، تنیس خاکی، تنیس روی میز، شطرنج، پیست پیاده روی و دوچرخه سورای، تجهیزات بدنسازی و ترامپولین، همچنین برخوردار از زمین بازی کودکان، نمازخانه، سرویس بهداشتی و دیگر فضاهای خدماتی است و وجود کارکنان و نگهبانان زن و آلاچیق برای برگزاری نشست‌های دوستانه و نیمکت ثابت و سیار، از دیگر امکانات رفاهی پیش‌بینی شده در این پارک ویژه است.

به گفته وی در خردادماه سال جاری نیز با توجه به در پیش بودن فصل تابستان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت بخشی از بانوان این شهر، عملیات تکمیلی جهت ارتقای خدمات در این مجموعه به همت حوزه معاونت خدمات شهری انجام شد که این خدمات شامل احداث ایستگاه دوچرخه، محوطه‌سازی مقابل درب ورودی پارک، اصلاح پیست اسکیت و دوچرخه‌سواری، اصلاح و ایجاد فضای سبز مناسب، استقرار کانکس برای بوفه، استقرار دو کانکس جهت رختکن، ایجاد سکوی آبسردکن، استقرار میز پینگ پنگ و نصب دستگاه پلی‌اتیلن و بدنسازی، سکوی نشیمن، نصب نیمکت و سطل زباله، اصلاح کف‌سازی، ایجاد کف‌پوش ایمن در محوطه بازی کودکان، تجهیز پارک به ساعت بزرگ، استقرار تابلوهای هشداردهنده، تجهیز نمازخانه و سرویس بهداشتی، تکمیل بخش اداری و مدیریت برای نظارت بیشتر در مجموعه، نصب باربیکیو، ایجاد فضای آمفی تئاتر، ایجاد راهبند برای تامین امنیت دوچرخه سواران و افزایش تدابیر امنیتی برای ورود هرگونه دوربین یا گوشی تلفن همراه در این مجموعه بود.

شهردار ساوه با بیان اینکه جامعه پویا مبتنی بر ایمان الهی راهی جز سرمایه‌گذاری بر کانون خانواده و ستون خانواده یعنی مادران ندارد، گفت: بعضی از امکانات و تجهیزات موجود در هر شهر شاید در نگاه اول جزو ضروریات و مسائل مهم نباشد، اما با دقت بیشتر و تمرکز در آن می‌توان به عمق اهمیت و اثرگذاری آن پی برد که یکی از این امکانات، فضای تفریحی ویژه بانوان است.

وی ادامه داد: ، فضایی ایجاد شده در پارک بانوان ساوه گامی موثر جهت غنی سازی اوقات فراغت این قشر خواهد بود و برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی در این مکان از برنامه‌های مهم مدیریت شهری در تابستان امسال است.

وی بیان کرد: امنیت به‌ عنوان نیازی اساسی، در اجتماعات انسانی از جایگاه خاصی برخوردار است و برنامه‌ریزان و طراحان فضاهای اجتماعی، به ویژه شهرها، تلاش می‌کنند تا با شناسایی عوامل تهدید‌کننده امنیت در فضاهای عمومی، آرامش را برای استفاده‌کنندگان از آن فضاها فراهم کنند و این مهم در پارک بانوان ساوه رعایت شده است.

جوادی افزود: عملیات احداث پارک بانوان ساوه در زمینی به مساحت هفت هکتار از سال 90 آغاز شد و برای امنیت خاطر بیشتر در آن، این پارک با استفاده از دیوارهای بتنی به طول یک کیلومتر در ارتفاع چهار متر محصور شد.

به گفته وی، ساخت این پارک یکی از نیازهای بانوان شهر ساوه و گامی برای رشد فعالیت های زنان و بهره‌مندی بیشتر آنان از خدمات شهری بوده و هم اینک به دلیل شرایط مساعد مورد استقبال زیاد بانوان ساوجی قرار گرفته و امسال نیز تلاش‌هایی توسط حوزه خدمات شهری برای ارتقای خدمات در این پارک صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سازگاری با ارزش‌‏های دینی و اسلامی، تامین امنیت روانی، اجتماعی و فیزیکی، کارکرد فرهنگی و اجتماعی و زیست ‌محیطی و سازگاری کالبدی با نیازهای جمعیت از دیگر مزایای احداث این مجموعه فرهنگی است.

پارک ویژه بانوان ساوه در ضلع شمالی مجموعه تفریحی دریاچه مصنوعی حضرت امام (ره) در جنوب این شهر واقع شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group