سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ساوه گفت: مرحله نخست عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب ساوه روز شنبه 20 تیرماه با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

 

"ابوالفضل شهباز" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- افزود: این تصفیه‌خانه با بهره گیری از بالاترین فناوری و تجهیزات پیشرفته به روش لجن فعال احداث شده و با اعتباری بالغ بر ۲۵۵ میلیارد ریال در حال تکمیل است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب ساوه با ظرفیت 400 لیتر بر ثانیه یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان برای جمعیت 300 هزار نفری این منطقه برطرف خواهد شد.

به گفته وی مطالعات اولیه تصفیه‌خانه فاضلاب ساوه از سال 74 و عملیات اجرایی آن از سال 86 آغاز شده که به موازات اجرای این طرح خطوط اصلی جمع‌آوری و انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه نیز عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ساوه گفت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر با توان تصفیه فاضلاب به ظرفیت 35 هزار متر مکعب در روز برای جمعیتی بالغ بر 220 هزار نفر و با هدف ارتقای استاندارد کیفی و بهداشتی زندگی و جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی، همچنین استفاده از پساب تولیدی در مصارف کشاورزی پیش‌بینی و اجرا شده است.

شهباز اهداف این پروژه را ‌تصفیه و دفع بهداشتی آب و پسماند فاضلاب شهری و حفاظت از محیط‌زیست و منابع آبی عنوان و بیان کرد: پساب خروجی این تصفیه‌خانه قابلیت بازگشت به محیط‌زیست را دارد و برای آبیاری باغات و مزارع این منطقه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر لوله‌گذاری 60 هزار و 160 متر از شبکه جمع‌آوری فاضلاب در این شهر ایجاد شده است، افزود: با افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب، کار واگذاری انشعابات فاضلاب در این شهر، همزمان با لوله‌گذاری در مناطق مختلف شهری آغاز می‌شود.

مدیرعامل آبفای ساوه در ادامه با اشاره به اهداف اقتصادی اجرای این طرح گفت: امکان استفاده دوباره از پساب تصفیه‌شده در گسترش کشاورزی و فضای سبز، تقویت زمین‌های کشاورزی با استفاده از لجن تصفیه‌شده، حذف هزینه‌های حفر چاه‌های جاذب(سنتی)، جلوگیری از اثرات سوء ناشی از نفوذ(نشت) فاضلاب‌ها به پی ساختمان‌ها و ایجاد شغل از مهم‌ترین اهداف اقتصادی اجرای این طرح است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group