سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: این شهر 10 روز نخست از تابستان جاری را در شرایط هوای ناسالم سپری کرد.

 

"مصطفی احمدی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- با بیان اینکه ریزگردها مهمترین عامل آلودگی هوا در این شهر هستند، افزود: غلظت لحظه‌ای آلاینده‌ی گرد و غبار با قطر کمتر از دو و نیم میکرون ناشی از پدیده ریزگردهاست، که بخشی از آن از مناطق غرب و جنوب غربی کشور وارد این شهر می‌شود و به گفته متخصصان با تأثیر بر ریه‌ها موجب ایجاد بیماری‌های قلبی، ریوی، ناراحتی‌های تنفسی و آلرژیک خواهد شد.

وی بیان کرد: خشکسالی‌های پیاپی در سال‌های اخیر در این شهرستان به دلیل کاهش نزولات آسمانی موجب افت سفره‌های زیرزمینی، از بین رفتن رطوبت خاک و افزایش فرسایش خاک شده و این مشکلات، بروز پدیده ریزگردها را تا حدی در این شهر تشدید می‌کند.

احمدی اضافه کرد: ذرات گرد و غبار ریز بر سیستم تنفسی و سلامت بویژه در گروه‌های جمعیتی کودکان، زنان باردار، سالمندان و افرادی با نقص سیستم ایمنی بدن تاثیری مخرب دارند.

وی درباره نقش صنایع ‌آلاینده به لحاظ برخورداری شهر ساوه از بزرگترین شهر صنعتی کشور، در آلودگی هوای این شهر نیز اظهار کرد: براساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان محیط‌ زیست میزان گازهای متصاعد شده از این صنایع در سطح شهر و نیز فعالیت صنایع در این شهر به حدی نیست که بتواند تأثیری در افزایش میزان آلایندگی هوا داشته باشد.

وی تصریح کرد: شاخص کیفیت هوای ساوه در مواقعی که شاهد بروز پدیده ریزگردها نیستیم در حد استاندارد است، اما در روزهای ناسالم به شهروندان بویژه افراد سالمند و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و کودکان توصیه می‌شود، حتی‌الامکان در ساعات ابتدایی روز به دلیل وجود اوج غلظت آلودگی در هوا در نقاط آلوده شهر تردد نکرده و یا شیشه‌های خودروی خود را پایین نکشند.

احمدی افزود: محیط زیست امانتی بوده که باید آن را برای نسل‌های آتی نیز حفظ کنیم و امروز نگهداری از آن یکی از دغدغه اصلی مردم بوده و برای رفع این دغدغه باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group