چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت جهادی مهمترین و بارزترین ویژگی شهید چمران بود.

 

 "مهدی چمران" در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید چمران در ساوه با بیان اینکه مدیریت جهادی نیاز امروز ماست، افزود: شهدای عزیز سمبل مدیریت جهادی هستند و در زندگی شهید چمران نیز این نوع مدیریت هویداست.

وی ادامه داد: شهید چمران در هر نقطه‌ای از دنیا که پا می‌گذاشت با تفکر جهادی تشکیلات منسجمی را ساماندهی می‌کرد و با پرورش نیروهای انقلابی از اسلام و ارزش‌های نظام اسلامی دفاع و صیانت می‌کرد.

به گفته وی علم و دانش توام با خلوص و تقوا، تفکر جهادی شهید چمران را تشکیل می‌داد و افرادی که با این شیوه مدیریتی تربیت می‌یافتند، در عرصه عمل سرمنشاء رشادت‌های بسیاری در مقابله با دشمن بودند.

برادر شهید چمران با بیان اینکه شهید چمران در حوزه سیاسی نیز سیاستمداری توانمند و تحلیل‌گری بزرگ بود، افزود: بسیاری از شخصیت‌های سیاسی وقت از تجربیات و تحلیل‌های سیاسی وی بهره می‌بردند.

وی افزود: بسیاری از تحلیل‌های سیاسی شهید چمران که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح می‌شد به خوبی بعد از انقلاب به وقوع پیوست و این نشان از توان بالای تفکر سیاسی او داشت.

وی با بیان اینکه هنر و هنرمندی و نیز عرفان شهید چمران زبانزد خاص و عام بود، افزود: او مدیر توانمندی بود که قبل از رفتن به آمریکا انجمن اسلامی دانشجویان را رونق بخشید و همچنین پاک‌ترین نیروها را با سازمان‌یافته‌ترین برنامه‌ها ساماندهی کرد.

به گفته وی شهيد چمران يک عارف و سالک راه حق و حقيقت و از ياران باوفاي امام خميني(ره) بود که در سراسر دنياي اسلام از خود رشادت‌های بسياري به يادگار گذاشت که همواره ماندگار است. 

وی اضافه کرد: در شرایطی که حائز سطوح عالی تحصیلات در آمریکا بوده و بهترین زندگی برای وی در این کشور فراهم بود، به مصر عزیمت کرد و سازمان مخفی بر ضد حرکت‌های ستمشاهی پهلوی را تشکیل داد و در لبنان هم در کنار امام موسی صدر جریاناتی نظیر حرکت المحرومین و مقاومت اسلامی و سازمان نظامی حرکت امل را پایه‌گذاری کرد.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راه و منش شهدا بسیار ارزشمند است، گفت: بزرگداشت شهدا به منظور تداوم راه آنان نیز ارزشمند است و همگان نیازمند استمرار یاد و خاطره این شهدای والامقام هستیم.

وی با اشاره به تشییع پیکر 270 شهید دوران دفاع مقدس نیز گفت: شهدای غواص با دست بسته به شهادت رسیدند تا ما که دستانمان باز است در مقابل زیاده خواهی های دشمنان بایستیم.

"مهدي چمران" در ادامه اين مراسم، به نقل خاطراتي از مبارزات اين شهيد عالی قدر در جبهه‌هاي حق عليه باطل در سوسنگرد و خوزستان پرداخت و برخي از دل نوشته‌هاي اين مبارز نستوه را قرائت کرد.

مسئول اداره اجتماعی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سبک زندگی شهید چمران، الگویی برای کمال طلبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- "احمدرضا زرگر" در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید چمران در ساوه که با حضور برادر شهید چمران برگزار شد، افزود: معنویت و کمال شهید چمران الگوی بی بدیل کاملی است که تاسی بدان راه سعادت را برای انسان هموار می کند.

وی بیان کرد: شهید دکتر چمران مانند بسیاری از شهدای والامقام ما دست نیافتنی است چرا که آنها انسان های کامل و وارسته ای بودند که برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی بهترین نوع مرگ که همانا شهادت است را انتخاب کردند.

این مسئول در سپاه اظهار کرد: امروز اگر شهید چمران در بین ما حضور داشت به پیشرفت‌های کشورمان در فناوری هسته‌ای و سلول‌های بنیادین افتخار می‌کرد و به خود می‌بالید چرا که وی دکترای فیزیک پلاسما و الکترونیک بود و مجاهدت‌های آن شهید والامقام در پایه‌گذاری چنین علومی امروز به ثمر رسید.

وی ادامه داد: تفاوت ما با دشمن بعثی در این است که ما همواره به یاد کشته‌های جنگ تحمیلی مراسم بزرگداشت و یادواره شهدا برگزار می‌کنیم و آنان هیچ مراسمی برای کشته‌شدگان جنگ خود ندارند و این بیانگر آن است که حق با ماست و آنها باطل بودند.

دکتر زرگر که به مدت 21 ماه در تیم پزشکی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان پرستار حضور داشت، در ادامه گفت: انقلابی که امام راحل با مجاهدت و جانفشانی شهدای عزیز نظیر شهید چمران پایه‌گذاری کرد، امروز تاثیر‌گذار در معادلات سیاسی جهان است.

وی تصریح کرد: امروز نیز این انقلاب با رهنمودها و هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری روز به روز مقتدرتر و عزتمندتر در حال تحقق اهداف والای خود است و هیچ توطئه‌ای نتوانسته است این کشتی پرتلاطم را در تداوم مسیر خود متوقف کند.

به گفته وی امروز ما با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز با افتخار از آن دوران یاد می‌کنیم چرا که امنیت و اقتدار ما مرهون روحیه ایثار و فداکاری چمران‌هاست.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: توصیف شخصیت شهید چمران با معیارهای معمولی و مرسوم بسیار سخت و دشوار است.

"محمد بهاروند" افزود: شهید دکتر مصطفی چمران که هم مجاهد صحنه‌های رزم و هم عارف و عابد دل شب و اهل عرفان و مناجات بود با تاسی از حضرت علی (ع) دارای ابعاد شخصیتی متفاوتی بود. آن شهید عزیز هم یار و یاور محرومین و هم دشمن ظالمان و ستمگران به شمار می‌رفت.

وی با بیان اینکه شهید چمران از نظر تحصیلات نیز دارای رتبه ممتازی بود، افزود: آوازه آن شهید عزیز قبل از اینکه در ایران شناخته شود در دنیا طنین‌انداز بوده و همگان با نام و خاطرات وی مانوس هستند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: شهید چمران از جمله افراد تاثیرگذاری بود که بیشترین خدمات را در دوران دفاع مقدس به کشور انجام داد و برای بازپس‌گیری بخشی از میهن عزیز اسلامی از چنگال دژخیمان مجاهدت‌های فراوانی کرد.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: از آنجاکه این شهرستان زادگاه پدری شهید چمران است لذا ایام شهادت شهید دکتر چمران در ساوه به عنوان روز شهرستان نامگذاری شده است.

سرهنگ پاسدار "مجید احمدجعفری" افزود: این ایام فرصتی است تا در این خطه از میهن عزیز اسلامی به مقام شامخ آن مجاهد نستوه و عارف بیدار دل ادای احترام کرد.

وی بیان کرد: شهید چمران با عقیده پاک و اعتقاد به جهاد در راه خدا فارغ از هرگونه وابستگی به جریان سیاسی حرکت کرد و در حیات نورانی خود منشا خدمات بزرگی برای انقلاب بود.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه شجاعت و عرفان شهید چمران را مثال‌زدنی دانست و افزود: آن شهید والامقام با سرافرازی زیست و برای اعتلای اسلام جهادگونه تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، روستای چمران از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه زادگاه پدری سردار شهید دکتر چمران است و همه ساله به مناسبت سالروز شهادتش مراسم مختلفی در شهرستان ساوه برگزار می‌شود.

شهید دکتر مصطفی چمران در 31خرداد ماه 1360در مصاف با مزدوران ارتش بعثی عراق در منطقه دهلاویه پس از عمری مبارزه و جهاد در راه خدا به فیض عظیم شهادت نائل آمد و به لقاء الله پیوست.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group