چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه گفت: رشد طلاق منجر به افزایش میزان زنان سرپرست خانوار شده که بعضا در میان آنها شاهد زنان بدسرپرست نیز هستیم که اگر این افراد ساماندهی نشوند بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی بوجود خواهد آمد.

 

 "محمد محمودی" در نخستین یادواره پدران و مادران آسمانی با عنوان "حامیان همیشه ماندگار" که به منظور تجلیل از خیرین و حامیان فقید کمیته امداد ساوه برگزار شد، افزود: برنامه علمی فقرزدایی کمیته امداد، شناسایی تفکرات خیرخواهانه و هدایت آنان به منظور مبارز با فقر است.

وی بیان کرد: فقر و نیازمندی از جمله مشکلات جامعه بشری است که عامل پیدایش بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بوده و توجه به فقرزدایی عاملی مهم برای جلوگیری از بروز این آسیب‌هاست.

به گفته وی در شهرستان ساوه وضعیت خوبی به لحاظ ترکیب فقر و نیازمندان وجود ندارد و بیشتر جامعه هدف کمیته امداد را زنان سرپرست خانواده تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از پنج هزار و  200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ساوه هستند که ۷۰ درصد آنها زنانی هستند که  به دلیل فوت همسر، طلاق، مفقودی سرپرست، زندانی، بدسرپرستی و  از کارافتادگی سرپرست خانواده شده‌اند.

وی اضافه کرد: اکثر جامعه هدف کمیته امداد کشور را سالمندان و عمده‌ترین فعالیت این نهاد را اجرای طرح شهید رجایی تشکیل می‌دهد اما، در شهر مهاجرپذیری مانند ساوه با مشکلاتی که در اثر پدیده طلاق و برخی آسیب‌های اجتماعی رخ می‌دهد، بیشتر مددجویان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مدیر امداد ساوه با اشاره به رشد نرخ طلاق در سال‌های اخیر گفت: رشد طلاق منجر به افزایش میزان زنان سرپرست خانوار شده که بعضا در میان آنها شاهد زنان بدسرپرست نیز هستیم که اگر این افراد ساماندهی نشوند بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی بوجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: توجه به زنان سرپرست خانوار و حمایت از فرزندان آنان می‌تواند موجب جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود و کمیته امداد قطعا بدون مشارکت مردمی نمی‌تواند در تحقق این هدف موفق باشد.

به گفته وی باید همه دست به دست هم دهیم و در سالی که با عنوان همدلی و همزبانی نامگذاری شده بتوانیم سایه شوم فقر را از سر جامعه کوتاه کرده و تاثیرات منفی فقر در جامعه را کاهش داده و یا از بین ببریم.

محمودی هدف از برگزاری این همایش را گام برداشتن در جهت تجلیل و قدردانی از خدمات حامیانی دانست که در سال‌های عمر با برکت خویش قدم‌های بسیاری جهت فقرزدایی برداشتند و افزود: تشویق و ترغیب فرزندان این خیرین بزرگوار برای تداوم راهی که پدران و مادران آنها ترسیم کردند از دیگر اهداف برگزاری این مراسم معنوی است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تنی چند از خانواده‌های خیرین و حامیان فقید ساوه تجلیل شد. مداحی، قرائت شعر و اجرای تواشیح از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group