چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ثبات اقتصادی و مهار تورم از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید است.

 

 "سیدابوالفضل رضوی" در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد 24 خرداد در ساوه خواستار قضاوت صحیح و رعایت انصاف در خصوص عملکرد دولت یازدهم شد و افزود: اگر به درستی به شرایط انتخاب دکتر روحانی برای ریاست‌جمهوری و شرایط امروز حاکم بر کشور نگاه کنیم به خوبی متوجه خواهیم شد که با وجود بسیاری از تنگناها اقدامات بسیار زیادی در طول این دو سال در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: از سال 1338 تا سال 1393 معدل نرخ رشد اقتصادی کشور 4.2 درصد بوده است و در دوران دفاع مقدس که در شرایط جنگ نظامی به سر می بردیم و مدیران تازه وارد و کم تجربه در کشور بکار گرفته شده بودند - سال‌های 1359 تا 1368 - نیز این میزان منفی 2.5 درصد بوده و نفت ایران را بین پنج تا 9 دلار می‌خریدند.

به گفته وی با وجود اینکه در دولت قبل نیروهای دارای با سابقه سی ساله و با تجربه در کشور وجود داشت، اما بر اثر سیاست‌های اشتباه آن دوران در ماه‌های پایانی دولت گذشته نرخ رشد اقتصادی به منفی 6 درصد رسید که این میزان با آمار عملکردی هیچ دولتی حتی در دوران جنگ قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: این رشد منفی در حالی شکل گرفت که نفت ما را بشکه‌ای 110 دلار به فروش می‌رساندند. در دوران دولت گذشته وضعیت اقتصادی سختی بر کشور حاکم بود، نرخ بیکاری تا بالای 12 درصد رسیده بود و نرخ تورم نیز از مرز 35 درصد گذشت؛ در چنین شرایط سختی بود که دولت یازدهم مسئولیت اجرایی کشور را عهده دار شد.

وی در ادامه گفت: در آن مقطع گفته می‌شد که تحریم‌ها اثری ندارند و کاغذ پاره‌ای بیش نیستند، اما شاهد رشد منفی اقتصادی کشور تا منفی 6 درصد و افزایش نرخ تورم به 35 درصد بودیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز کسانی که با دولت تدبیر و امید به دلایل متعدد مشکل دارند و یا به طرق گوناگون اظهار دلواپسی می‌کنند، باید دلواپس سیاست‌های نابخردانه‌ای باشند که این دولت میراث‌دار آن است.

وی بیان کرد: آنهایی که دلواپس عزت و اقتدار کشور هستند، باید دلواپس باشند که براساس کدام منطق اعتبارنامه یک کشور دست چندمی به بالاترین مقام اجرایی کشور در یک دولت تقدیم می‌شود و وی به این اعتبارنامه بوسه می‌زند. مگر اعتبار نامه یک کتاب مقدس است. آیا در آن دوران نگران عزت و اقتدار کشور نبودید؟

وی خطاب به دلواپسان خاطرنشان کرد: شما دلواپس تیم مذاکره‌کننده کشورمان هستید، اما مگر نه این است که مقام‌معظم‌رهبری از تیم مذاکره‌کننده کشورمان صراحتا به عنوان فرزندان انقلاب و ماموران جمهوری اسلامی ایران یاد کردند و آیا این فرزندان انقلاب نیستند که از جانب نظام سخن می‌گویند؟

رضوی با بیان اینکه اسرائیل به شدت با توافقات هسته‌ای مخالف است، تصریح کرد: امروز کشورهای بزرگ دنیا در حال مذاکره با نمایندگان کشورمان هستند و ما باید با حمایت از نمایندگان کشورمان که به دنبال توافقی مطابق با منافع کشورمان هستند، اقتدار و عزت کشورمان را حفظ کنیم.

به گفته وی امروز دولت تدبیر و امید موفق شد در سایه ارتباط مطلوب و برقراری مناسبات شایسته بین‌المللی نرخ تورم را به نزدیک 15 درصد برساند.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ استقلال سیاسی و فرهنگی باید یک جهش اقتصادی ایجاد کرد که لازمه آن مشارکت مردم در حوزه اقتصادی کشور است تا ضمن مهار تورم مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به روستائیان و عشایر خبر داد.

"سیدابوالفضل رضوی" در حاشیه دیدار با جمعی از اعضای شوراهای اسلامی روستا، دهیاران و روستائیان شهرستان‌های ساوه و زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- با اشاره به توجه ویژه دولت به روستائیان، عشایر و مناطق محروم، اظهار کرد: هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه و خاصی به جامعه روستایی و عشایری نداشته است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های حمایتی دولت یازدهم از دولت سازندگی و دولت اصلاحات جلوتر بوده است، افزود: در دولت‌های نهم و دهم ردیف بودجه مناطق محروم از بودجه سالیانه حذف شده بود و ادعای طرفداری دولت گذشته از محرومین شعاری بیش نبوده، چرا که در عمل چیز دیگری را شاهد بودیم.

به گفته رضوی میزان اعتبارات تخصیص یافته دولت تدبیر و امید به مناطق محروم و روستایی نسبت به گذشته بیش از 10 برابر افزایش داشته است، چرا که دولت معتقد به توانمندسازی روستاییان و عشایر برای اشتغال پایدار و فعالیت اقتصادی جهت دستیابی به زندگی مطلوب است.

وی تصریح کرد: این میزان اعتبار در سال گذشته تنها 200 میلیارد تومان بود که در سال‌جاری به 400 میلیارد تومان افزایش یافت، همچنین 500 میلیون دلار نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است که جمعا 1900 میلیارد تومان می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درخصوص برنامه دولت برای اشتغال روستایی نیز گفت: برنامه دولت برای ایجاد توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در روستاهای کشور، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط بین هر پنج خانوار روستایی یک تحصیل‌کرده دانشگاهی وجود دارد، افزود: برنامه دولت ایجاد اشتغال پایدار در روستاهاست و در بین افراد تحصیل‌کرده نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای اینکه شغل این افراد با شغل اجدادشان متفاوت و در راستای تقویت اقتصاد روستایی باشد، صورت گرفته است.

به گفته وی تاسیس شرکت‌هایی در قالب تعاونی در روستاها به منظور حمایت از تولید و ایجاد اشتغال با عضویت 200 خانوار روستایی و با بهره‌مندی از تخصص افراد تحصیل کرده از جمله این برنامه‌هاست.

وی پرداخت تسهیلات با نرخ ارزان را از سیاست‌های حمایتی دولت در تقویت شرکت‌های تعاونی روستایی دانست و افزود: برای دریافت این تسهیلات روستاییان می‌توانند تا چهار برابر میزان نقدینگی و آورده خود، با سود سه درصد و با وثیقه کارت یارانه، وام دریافت کنند.

رضوی خاطر نشان کرد: به منظور تسهیل امور اداری این تعاونی‌ها نیز مقرر شد که طرح‌های پیشنهادی در فرمانداری‌ها و ادارات کل امور روستایی استانداری مرکزی مطرح و تصویب شود تا نیازی به حضور روستائیان در مرکز کشور نباشد و امور مربوط به این طرح‌ها در استان و یا شهرستان مدیریت شود.

وی با بیان اینکه این سیاست حمایتی از روستائیان و مناطق محروم در هیچ کشوری انجام نمی‌شود، ادامه داد: برای اولین بار دولت تدبیر و امید در روستاهای مرزی کشور تا 9 برابر وام بدون کارمزد و سود پرداخت خواهد کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه در کشور اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در نظام برنامه‌ریزی کشور، شورای برنامه‌ریزی توسعه روستایی و عشایری و توانمندسازی گروه‌های کم درآمد در دولت یازدهم آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه باید توان روستاییان و عشایر افزایش داده شود، گفت: نگاه دولت توانمند کردن روستائیان است و معتقدیم عزتمندی روستائیان با کمک‌های اهدایی، حفظ نمی‌شود، بلکه توانمندسازی آنان در ایجاد اشتغال پایدار است و عدم فعاليت اقتصادي و توليدي روستاییان و عشاير، به اقتصاد کشور ضربه وارد خواهد کرد.

رضوی خاطر نشان کرد: برگزاری همایش روز روستا در سال گذشته و نیز برگزاری جلسات با عشایر و روستائیان از دیگر اقدامات دولت در توجه ویژه به این نقاط بوده که در هیچ دولتی سابقه نداشته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری شب گذشته در سفر به ساوه در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد تحقق حماسه سیاسی که با حضور مسئولان و جمعی از مردم این شهرستان در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، شرکت کرد و به ایراد سخن پرداخت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group