شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

شهردار ساوه گفت: غنای زندگی شهری هنگامی پدید می‌آید که معنویت هنری در محیط‌های شهری دخیل شوند و المان‌ها می‌توانند نقش بسزایی در غنی ساختن زندگی شهری از طریق بیان هنری داشته باشند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- کامران جوادی در حاشیه افتتاح المان‌های نصب شده شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی در ورودی این سه خیابان در ساوه، از ساماندهی دیگر میدان‌های شهر ساوه خبر داد و تصریح کرد: در طراحي مبلمان شهري، بايد ارسال پيام براي شهروندان با توجه به زبان و شيوه و خصيصه‌هاي فرهنگي و هويت هر جامعه باشد، تا براي شهروندان قابل لمس‌تر بوده و بتواند با مردم ارتباط بصري ايجاد كند.

وی بیان کرد: اقدام حوزه خدمات شهری جهت تهیه و نصب این المان‌ها گامی در راستای استفاده از المان‌های گوناگون برای زیباسازی شهر و گسترش فرهنگ ملی و مذهبی بشمار می‌آید و امیدواریم با نگاه جامع‌تر به مسایل ملی، آیینی و مذهبی شاهد ارتقاء سطح کیفی و کمی این المان‌ها در مبلمان شهری باشیم.

به گفته وی، هدف مدیریت شهری، ایجاد محیطی آرام و سالم است که آسایش و غنای زندگی در آن ممکن باشد، آسایش را می‌توان در تامین نیازهای مردم تعریف کرد، اما غنای زندگی هنگامی پدید می‌آید که معنویت هنری در محیط‌های شهری دخیل باشد و المان‌ها می‌توانند نقش بسزایی در غنی ساختن زندگی شهری از طریق بیان هنری داشته باشند.

جوادی ارتقای آگاهی‌های عمومی و معرفی نمادها و ارزش‌های فرهنگی، بهسازی محیط توسط شهروندان، تناسب‌بخشی به اسامی میدان‌ها، ایجاد انگیزه برای معرفی سبک‌ها و سنت‌های هنری، ایجاد یک نشانه‌ شهری، ارتقای کیفیت و ایجاد سرزندگی فضاهای شهری، تعریف و هویت‌بخشی به فضاهای شهری و تقویت حس مکان را بخشی از نقش و کارکرد المان‌های شهری عنوان کرد.

وی گفت: زيباسازي و فضاسازي شهري يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي شهرداری ساوه در سال ‌جاری است  كه در مناسبت‌هاي مختلف انجام مي‌شود و امسال علاوه بر افتتاح این سه المان، به مناسبت گرامیداشت روز کارگر نیز المان کارگر در این شهر مورد بهره‌بردای قرار گرفت و نصب دیگر المان‌ها به صورت گسترده‌تري در مناطق مختلف شهر انجام خواهد شد.

جوادی عنوان كرد: المان‌های نصب و پیش‌بینی شده در شهر ساوه  با موضوعات فرهنگي، مذهبي، بومي، ملي و نمادي در مناطق مختلف انجام می‌شود و نصب المان غدیر از برنامه‌های آتی خواهد بود.

در ادامه این مراسم شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر خنداب به همراه اعضای شورای اسلامی شهر ساوه از پروژه تقاطع غیر همسطح شهید چمران و مجموعه پارک ویژه بانوان ساوه بازدید کردند و مدیران شهری خنداب در این بازدید عملکرد مدیریت شهری ساوه را تحسین کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group