شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

وزیر دادگستری گفت: فلسفه مهدویت، آینده جهان را مدیریت خواهد کرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- حجت الاسلام "مصطفی پورمحمدی" در مراسم جشن شب نیمه شعبان در مسجد انقلاب ساوه افزود: فلسفه مهدویت یکی از مسایل مهم جهان اسلام است و توانسته جامعه بشری را هدایت کرده و روح امید را در دلها زنده نگه دارد.

وی بیان کرد: بدون فلسفه مهدویت اعتقاد به مصلح کل، منجی عالم بشریت و موعود هستی معنا ندارد و در سایه این فرهنگ، علت مبارزه ما با ظلم و تلاش مان برای برپایی عدالت تبیین می شود.

به گفته وی اگر امروز می بینیم که بیشترین دشمنی ها علیه حکومت اسلامی ما شکل می گیرد، به دلیل حقیقت خواهی و استکبار ستیزی این ملت است که نشأت گرفته از این فرهنگ است.

وی تصریح کرد: اگر امروز همه دنیاطلبان زورمدار و به ظاهر متدین و کسانی که داعیه دین اسلام را دارند و بیشترین توطئه ها و دشمنی ها را علیه این ملت و این نظام عملیاتی می کنند، به دلیل ترس و واهمه آنها از فرهنگ مهدویت است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی به دنبال این هستند که جنبش حق طلبی و عدالت خواهی مهدویت را در دنیا متوقف کنند و این فرهنگ، اساس دعوای ما با دشمنان است.

وزیر دادگستری ادامه داد: فلسفه مهدویت و قدرت اسلام باعث شده است که امروز ابرقدرت ها در صحنه مذاکرات کم بیاورند و حدود 20 ماه است که بهانه می آورند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل گفت: عظمت امام عزیز موجب تحرک دنیا شد و شکل گیری انقلاب اسلامی، جهان را تسخیر خود کرد و تمامی معادلات دنیا را بهم ریخت و تغییر داد.

به گفته وی عظمت امام و اقتدار انقلاب برگرفته از فرهنگ مهدویت است و امام خود به عنوان منتظر واقعی ظهور کرد و عبد صالح شد تا توانست حکومتی را پایه گذاری کند که هم اکنون در تمامی معادلات جهانی تاثیرگذار است.

وی مبارزه با ظلم را ناشی از نهادینه کردن فرهنگ مهدوی دانست و افزود: امام عزیز نیز با تاسی از این فرهنگ ندای نه شرقی و نه غربی سر داد، و سعی کرد تا آخرین لحظه عمر مبارکش در راه انتظار ثابت قدم و وفادار بماند، چرا که آن بزرگوار منتظر واقعی بود.

پورمحمدی با بیان اینکه خاصیت فلسفه انتظار و منتظر واقعی منجر به جذب مردم به امام عزیز شد، گفت: در سایه این فرهنگ بود که مردم شیفته امام شدند و امام نیز شیفته مردم شد و نتیجه این شیفتگی در قدم اول شکل گیری قیام 15 خردادماه سال 1342 شد.

وی تصریح کرد: پیام 15 خردادماه مبارزه با ظلم، استبداد و حرکت به سوی حق طلبی و حق جویی است و امام عزیز در سایه حمایت مردم این پیام را به خوبی به جهان مخابره کرد.

وی با بیان اینکه قیام خونین و با برکت 15 خرداد زمینه تشکیل انقلاب اسلامی شد، اظهار کرد: بعد از انقلاب نیز یک جهش معنوی و تحرک انقلابی شکل گرفت که دفاع مقدس هشت ساله نام دارد که در حال حاضر شاهد برکات و دستاوردها و نیز ارزش های بجامانده از آن دوران هستیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه فرهنگ مهدوی رمز انقلاب اسلامی است، افزود: باید تفکر مهدوی در بین مردم به خوبی تبیین شود و انتظار صحیح شکل بگیرد تا بتوان زمینه ظهور منجی مصلح کل فراهم شود.

به گفته وی انقلاب اسلامی با حمایت مردم و رهبری امام راحل شکل گرفت و اگر امروز نیز مقام معظم رهبری با قدرت و اقتدار به تبیین مواضع مقتدرانه نظام در مقابل ابرقدرت ها می پردازد برگرفته از فرهنگ مهدویت و حمایت مردم است.

وی تصریح کرد: اگر امروز ملت ایران با درایت حکیمانه مقام معظم رهبری ذره ای از مسیر آرمان های انقلاب با وجود تبلیغات منفی دشمن منحرف نمی شود به دلیل آن است که این مردم منتظر واقعی هستند.

پورمحمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرچمدار حق طلبی و عدالت جویی است، افزود: پرچم حقیقت خواهی و عدالت طلبی که در دست جمهوری اسلامی ایران است امروز آمریکا و اسرائیل را تحت فشار قرار داده است و رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت با حمایت مردم، توانسته این پرچم را برافراشته نگه دارد. از این رو وظیفه همه مسئولان است تا در به حرکت درآوردن و برافراشته بودن این پرچم مقدس تلاش جهادی کنند.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن فرهنگ انتظار از مهمترین مسایل در فرهنگ مهدویت است و انتظار واقعی یعنی اینکه به دنبال خوبی ها باشیم و در مسیر درست حرکت کرده و این فرهنگ را صادقانه تبیین کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه امام بزرگوار چگونگی مدیریت صحیح کشور را به ما آموخت، گفت: منش و سیره امام در مدیریت کشور حجت را بر همگان تمام کرده است و همه ما در مقابل فرامین آن بزرگوار مسئول هستیم و قطعا باید در برابر اعمال خود پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه خدمت صادقانه به مردم درس بزرگی است که از امام عزیز به یادگار مانده است، افزود: یکی از مهمترین وظایف مسئولان برطرف کردن تشریفات سنگین اداری است که منجر به نارضایتی مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیچیدگی های نظام اداری، مانع از توسعه و پیشرفت کشور می شود، افزود: تسریع در رسیدگی به مطالبات مردمی و جلوگیری از اتلاف وقت مردم ضمن اینکه اصل را بر صداقت و راستگویی قرار دهیم، از ویژگی های یه مسئول در حکومت اسلامی است.

پورمحمدی با اشاره به انگیزه بالای خدمت به مردم از سوی دولت، گفت: با وجود محدودیت ها و کمبود امکانات، اما دولت با تمام توان و انگیزه بالا خدمت در صدد برطرف کردن مشکلات است.

وی تصریح کرد: دولت با وجود تحریم های فلج کننده تلاش های قابل توجهی را انجام داده است و خدمات دولت با حمایت رهبری و مشارکت مردمی به خوبی ادامه دارد.

وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: دولت نسبت به آرمان های امام و رهبری و نیز شهدای والامقام وفادار است و دشمن نیز این مهم را به خوبی فهمیده است از این رو به جنگ اقتصادی و جنگ نفتی روی آورده تا بتواند روحیه ظلم ستیزی و عدالت طلبی این ملت را از بین ببرد.

وی افزود: هم اکنون قویترین و توانمندترین سرمایه های انسانی کشور عضو تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران هستند و امیدواریم به زودی با دعای خیر مردم با موفقیت این مذاکرات را پشت سر بگذارند.

به گفته وزیر دادگستری نظام مالی کشورمان پس از یک دوره بی انضباطی و خرج بی حساب و کتاب دچار مشکل شد به طوری که در یک دوره به فکر آینده کشور نبودیم، ولی در هر حال با تلاش دولت و با تدبیر و حوصله و نیز صبوری مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا این مراسم با حضور استاندار مرکزی، معاون استاندار و فرماندار ساوه و جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی شهرستان در مسجد انقلاب ساوه برگزار شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group