دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

همزمان با هفته زمین پاک، پروژه حوضچه زباله‌گیر کانال فاضلاب جنوب شهر ساوه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونین و جمعی از کارگران سازمان مدیریت پسماند شهرداری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

رییس شورای اسلامی شهر ساوه در این مراسم گفت: در گذشته به دلیل شرایط نامساعد فاضلاب در این منطقه جنوبی از شهر، اصلاح و ساماندهی این کانال همواره یکی از شعارهای تبلیغاتی کاندیداهای مختلف انتخاباتی بود اما، عملا اقدامی صورت نگرفت.  

"سید مرتضی ابطحی" افزود: یکی از علت‌های تغییر مدیریت معاونت خدمات شهری، ساماندهی این چنین معضلات بوده است و در این پروژه نیز با وجود هزینه کم با تلاش تمامی کارکنان این حوزه، کاری بزرگ رقم خود که انجام آن کمتر از پروژه تقاطع غیرهمسطح نیست.

وی انجام این مهم را اقدامی جهادی خواند و از شهردار و مسئولان مدیریت شهری ساوه خواست تا ضمن تداوم کارهای جهادی، مشکل فاضلاب جاده روستای احمدآباد را نیز در برنامه قرار دهند.

"کامران جوادی" شهردار ساوه نیز بیان کرد: برای پی بردن به اهمیت زمین پاک باید اندکی فکر کنیم که در گذشته زندگی مردم از لحاظ سلامت زمین و هوا در روستاها دارای چه شرایط مطلوبی بود و با توجه به صنعتی شدن اکنون در چه نقطه‌ای قرار داریم و در آینده شرایط به کجا خواهد رفت.

وی افزود: این منطقه در گذشته به دلیل قرار گرفتن در پست‌ترین نقطه، شاهد تجمع فاضلاب‌های ضلع جنوبی در این مکان بود و جمع شدن فاضلاب و زباله در این مکان  موجب ایجاد بوی تعفن، مشکلات بهداشتی و در نتیجه نارضایتی اهالی ساکن این منطقه شده بود.

وی گفت: در گذشته  گودال‌های مملو از فاضلاب ایجاد شده بود که تبدیل به باتلاق شده بودند و زمین‌های باز اطراف آن نیز که دارای مالک خصوصی هستند، مملو از زباله بود و این امر علاوه بر سلامت زمین، ساکنان این منطقه را نیز تهدید می‌کرد.

شهردار ساوه اظهار کرد: با ارائه طرح از سوی سازمان مدیریت پسماند، اجرای پروژه با تلاش حوزه خدمات شهری بویژه معاون خدمات شهری در کمترین زمان انجام شد و انجام این مهم یکی از طرح‌های موفق در بخش زیست محیطی بوده است.

وی تصریح کرد: توجه به مسائل زیست‌محیطی شهر با وجود توسعه فیزیکی یکی از موضوعات مهم مدنظر مدیریت شهری ساوه است که امیدواریم با انسجام و همدلی موجود میان اعضای شورای اسلامی شهر و تمامی کارکنان شهرداری، شاهد ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان باشیم چراکه قطعا رضایت مردم، خشنودی خداوند را در پی خواهد داشت.

معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه نیز در این مراسم گفت: در مناسبت‌های امسال تلاش شده تا به جای اجرای برنامه‌های تشریفاتی به سمت عمل‌گرایی حرکت کنیم و امروز نیز این پروژه زیست‌محیطی به مناسبت هفته زمین پاک مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

"مصطفی احمدی" ادامه داد: مشکل تجمیع فاضلاب و زباله‌ها در این منطقه( ابتدای جادی الوسجرد) بیش از 10 سال بود که ساکنان این منطقه را کلافه کرده بود. این مشکل علاوه بر آلودگی اراضی طبیعی این منطقه موجب بروز مشکلات دیگری مانند بوی تعفن، فاضلاب و تجمع موش‌ها برای ساکنان این مکان بود به طوری که شهروندان این منطقه سال‌هاست که خواستار ساماندهی این وضعیت نامناسب هستند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی و انجام این پروژه یکی از برنامه‌های مهم پس از پایان طرح جهادی در شهرک علوی است که با تلاش کارکنان این حوزه در مدت سه ماه با صرف یک میلیارد ریال  انجام شد گفت: امیدواریم انجام این مهم موجب رفع مشکل چندین ساله ساکنان این منطقه و جلب رضایت آنها باشد.

احمدی افزود: امروزه با توسعه شهرنشینی و گسترش شهرها، موضوع مدیریت حوزه های شهری بیش ار پیش مورد توجه قرار گرفته است و یکی از ابعاد مدیریت حوزه شهری، مدیریت زیست محیطی شهر است که عدم توجه به این موضوع مشکلاتی از قبیل خسارت مالی و جانی، نارضایتی شهروندان، بروز انواع بیماری‌ها و کاهش کیفیت زندگی شهری را در پی خواهد داشت.

در پایان این مراسم اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونین و مدیران مدیریت شهری ساوه  در کنار پرسنل شهرداری و پاکبانان اقدام به جمع‌آوری و پاکسازی زباله‌ها از سطح اراضی جنوب شهر کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group