شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مرکزی از فعالیت 49 مدرسه دو نوبته در شهرستان ساوه خبر داد.

 

 "محمدصادق قائمی" در نهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ساوه افزود: این شهرستان به دلیل کمبود فضای آموزشی مورد نیاز بعد از اراک بیشترین مدارس دو نوبته را در سطح استان دارد.

وی بیان کرد: مهاجرپذیری و گسترش صنایع موجب افزایش جمعیت این شهرستان و در نتیجه کمبود فضاهای آموزشی شده است.

به گفته وی از مجموع 1400 کلاس درسی که در شهرستان ساوه احداث و فعال شده است 410 کلاس به صورت دو نوبته اداره می شود.

قائمی با تاکید بر لزوم تحقق عدالت آموزشی و اجتماعی گفت: تحقق عدالت آموزشی و اجتماعی به معنی برخورداری تمامی دانش‌آموزان از مدارس تک‌نوبته است چرا که در مدارس دو نوبته شاهد کاهش کیفیت آموزشی هستیم.

وی بیان کرد: در بعضی از کلاس‌های درسی شاهد حضور بیش از 37 دانش‌آموز هستیم که این امر کیفیت آموزشی و فراگیری دروس توسط دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد.

به گفته قائمی توسعه فضاهای آموزشی تنها با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست، افزود: قطعا برای تحقق عدالت آموزشی نیازمند مشارکت خیرین هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از اعتبارات احداث و تجهیز مدارس توسط خیرین تامین شده است، افزود: خیرین استان مرکزی در سال‌های اخیر افزون بر 42 میلیارد تومان تعهد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر بیش از 40 پروژه در سطح استان با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان تخریب، مقاوم‌سازی و نوسازی شده است، افزود: با وجود مشارکت خیرین اما، همچنان نیازمند مشارکت بیشتر این عزیزان هستیم.

قائمی خواستار مشارکت بیشتر خیرین استان مرکزی به ویژه شهرستان ساوه در امر مدرسه سازی شد و خاطرنشان کرد: 225 مدرسه شهرستان ساوه با اعتباری یک میلیاردی تجهیز و مقاوم‌سازی شده اند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group