شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

یک مجرم محکوم به اعدام و زندان در شهر غرق آباد از توابع بخش نوبران ساوه، با گذشت اولیای دم مقتول از مجازات اعدام رهایی پیدا کرد و حیات دوباره یافت.

 

رئیس دادگاه عمومی بخش نوبران ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- با تشریح جزئیات پرونده قتل افزود:  در سال 1389 قاتل با هویت (غ-غ)  به عنوان کارگر در باغ مرحوم حسین رضاخانلو اهل و ساکن شهر غرق آباد، چند روزی مشغول به کار بوده است، که پس از اطلاع  از نحوه زندگی و اینکه مقتول با همسر سالخورده خود زندگی می‌کند، در اقدامی با حضور در منزل وی و وارد آوردن چند ضربه به سر مقتول و گذاشتن دستمالی در دهان وی و نیز بستن دست و پای وی منجر به  مرگ مقتول می‌شود.

حجت الاسلام عباس قوسی با اشاره به اینکه قاتل با هجوم به همسر سالخورده این فرد وی را نیز از ضربات خود در امان نگذاشته افزود: با کشیدن گوشواره همسر سالخورده مقتول  و وارد کردن صدماتی به فک و دنده‌های این زن، دست و پای وی را نیز با طناب بسته و در کنار همسر بی‌جانش رها  و مبادرت به سرقت مقادیری پول از منزل می‌کند.

وی با اشاره به حساسیت موضوع و تاثیر روانی این ماجرا در شهر غرق آباد و شکایت همسر و فرزندان مرحوم حاج حسین رضاخانلو ، ادامه داد: با تشکیل پرونده و رسیدگی آن در شعبه اول دادگاه کیفری استان و تایید آن از سوی قضات دیوان عالی کشور(غ.غ) به اتهام قتل و سرقت مقرون به آزار، به قصاص نفس در ملاءعام و 10 سال زندان محکوم می‌شود.

وی اضافه کرد: این حکم  صبح امروز سه‌شنبه با حضور خانواده رضاخانلو به عنوان اولیای دم در میدان اصلی شهر غرق آباد در حال اجرا بود که رایزنی های فراوان مسئولین دستگاه قضایی اعم از دادستان و رئیس دادگاه انقلاب شهرستان ساوه و وابستگان قاتل با خانواده مقتول، منجر به رضایت اولیای دم  و رهایی از طناب مجازات شد.

فرزندان مرحوم رضا خانلو نیز هدف خود از این کار نیک را رضایت پروردگار بیان کرده  و گفت: قتل پدرمان در حالی صورت گرفت که وی هیچگونه دفاعی از خود نداشت و  تا لحظه حیات خود به کسی آزار نرسانده بود. امیدواریم با گذشت ما این فرد معنای واقعی انسانیت را فهمیده باشد و در زندگی خود راه صلاح را انتخاب کند.

خانواده رضاخانلو در  آخرین مرحله اجرای حکم، قاتل پدرشان را بخشیده و طناب اعدام توسط برادر بزرگ مقتول از گردن قاتل برداشته شد و موجی از خوشحالی را در بین مردم شهر ایجاد کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group