شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

استاندار استان مرکزی گفت: منطقه ویژه اقتصادی ساوه قطب بزرگ اقتصادی کشور خواهد شد.

محمدحسین مقیمی در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کاوه شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران افزود: بیش از 400 واحد صنعتی و تولیدی بزرگ و کوچک در شهر صنعتی ساوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور فعالیت دارند.

 

وی بیان کرد: با فعالیت این میزان واحد تولیدی و صنعتی در ساوه و نیز فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در این شهر صنعتی امید آن می‌رود تا این منطقه در آینده نزدیک با ارتقای شاخص‌های اقتصادی حاصل از فعالیت صنعتی و بازرگانی به یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی کشور تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه هر روز شاهد استقبال سرمایه‌گذاران از نقاط مختلف کشور برای سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم، افزود: استقرار گمرک و رونق فعالیت‌های گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی ساوه منجر به فعال شدن روند صادرات و واردات شده و حجم عظیمی از سرمایه‌گذاران متقاضی را روانه این منطقه کرده است.

 

وی با اشاره به برخورداری سرمایه‌گذاران از مزایای حاصل از فعالیت منطقه ویژه اقتصادی تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی که زمینه فعالیت آنان در این منطقه فراهم شده است با برخورداری از قوانین منطقه ویژه انگیزه بیشتری برای رونق تولید و صنعت در این شهرستان پیدا می‌کنند.

 

به گفته مقیمی واردات مواد اوليه و امكان صادرات براي توليدكنندگان در محل اين منطقه مزایای خاصی را برای آنها ایجاد می‌کند به طوری که تولیدکنندگان می‌توانند با انجام برخي عمليات گمركي فعالیت خود را تسهیل کنند.

 

وی از احداث مناطق ویژه اقتصادی به عنوان عاملی برای رونق اقتصادی و صنعتی یاد کرد و افزود: با آغاز بکار منطقه ویژه اقتصادی در ساوه شاهد تحولی جدی در این حوزه هستیم.

 

مقيمي به پیشرفت‌های حاصل از تاسیس منطقه ویژه اقتصادی نیز اشاره کرد و افزود: البته برخی موانع و مشکلات نیز بر سر راه توسعه‌ای آن وجود دارد که با همکاری بین بخشی برطرف خواهد شد.

 

مديرعامل شهر صنعتي كاوه نيز به خبرنگاران گفت: با فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کاوه علاوه بر اینکه شهر صنعتی ساوه به عنوان قطب بزرگ صنعتی و تولیدی کشور معرفی شد محوریت بازرگانی و تجاری نیز پیدا کرده و بخشی از گردش پول کشور به این سمت هدایت می‌شود.

 

محمدرضا نجفی افزود: شهر صنعتي ساوه از مهمترین مراكز اشتغال، توليد، ارزش افزوده و ساير ظرفيت‌ها در كشور است.

 

به گفته وی با آغاز بکار منطقه ویژه اقتصادی کاوه در این شهر صنعتی هم‌اكنون تمامي انبارها و زيرساخت‌هاي مورد نياز فراهم شده تا فعالیت سرمايه‌گذاران در اين منطقه تسهیل شود.

 

وی از 20 واگذاري جديد در اين شهر صنعتی خبر داد و تصریح کرد: متقاضیان بسیاری برای واگذاری زمین در این منطقه ابراز تمایل کرده‌اند.

 

به گفته نجفی در حال حاضر بيشتر زيرساخت‌ها و خدمات رفاهي و فرهنگي در اين شهر براي استقرار صنايع پيش‌بيني و فراهم شده است به طوری که در اینده نزدیک شاهد پویایی صنعت، خدمات، تجارت و بازرگاني حرفه اي در اين منطقه خواهیم بود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group