يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

شهردار ساوه گفت: با اجرای طرح ممنوعیت ورود وسایط نقلیه سنگین به ساوه این شهر نفس تازه‌ای کشید.

کامران جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی با اعلام این خبر افزود: اجرای این طرح براساس مصوبه شورای ترافیک استان مرکزی انجام و با هماهنگی پلیس راهور شهرستان عملیاتی شد.

 

وی از نصب تابلوهای ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به محدوده شهری ساوه در مبادی ورودی و خروجی شهر خبر داد و افزود: رانندگان کامیون‌ها و وسایط نقلیه سنگین باید با رویت این تابلوها نسبت به تعیین و ادامه مسیر خود از طریق تابلوهای راهنما اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: برخی از خودروهای سنگین برای فرار از پرداخت عوارض آزادراه ساوه - تهران عبور از محوطه شهری را انتخاب می‌کنند که این مسئله به ترافیک شهری، آلایندگی صوتی و هوا دامن می‌زند و مردم نیز نباید قربانی سوء‌استفاده برخی از رانندگان به منظور فرار از پرداخت عوارض آزادراه شوند.

 

شهردار ساوه با اشاره به برخی تصادفات و مشکلاتی که تاکنون بر اثر تردد وسایط نقلیه سنگین در این شهر صورت گرفته است، افزود: خسارت به تأسیسات شهری، آسفالت، زیرسازی، پل‌ها، ابنیه فنی و تلفات جانی از دیگر خساراتی است که توسط خودروهای سنگین به شهر وارد می‌شود.

 

وی ادامه داد: از آنجاکه ساوه یک شهر گذرگاهی و ترانزیتی به شمار می‌رود، همواره در خیابان‌های اصلی و کمربندی‌ها شاهد تردد وسایل نقلیه سنگین است و اغلب تصادفات منجر به جرح و فوت در این نقاط در مسیر تردد وسایط نقلیه صورت گرفته است و ممنوعیت ورود این گونه وسایط منجر به کاهش حجم قابل توجهی از تصادفات شهری خواهد شد.

 

جوادی از تمامی رانندگان وسایط نقلیه سنگین خواست تا نسبت به همکاری در خصوص اجرایی شدن این مصوبه و عدم ورود به محیط شهری اقدام کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group