شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

استاندار استان مرکزی گفت: در آوه سرمایه‌گذاران و مردم همه تولیدکننده هستند و به رونق اقتصادی و تولید کشور کمک می‌کنند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که در شهر آوه برگزار شد اظهار کرد: ویژگی‌های خاصی که شهر آوه دارد با خیلی از نقاط کشور قابل قیاس نیست و این ظرفیت ممتازی است که آوه از آن برخوردار است.

 

وی بیان کرد:   آوه یک شهر تولیدکننده است و فعالیت اقتصادی این شهر تاریخی و گردشگری برای کشور حائز اهمیت است.

 

مقیمی وجود 400 واحد دامداری و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در این منطقه را زمینه‌ای مساعد برای توسعه روز افزون این شهر تاریخی دانست و افزود: به دلیل جانمایی مناسب این شهر و برخورداری از سابقه تاریخی و دینی و فرهنگی امید می‌رود این شهر به یکی از نقاط استراتژیک کشور در عرصه تولیدات دامی و کشاورزی تبدیل شود.

 

وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های این شهر نیز گفت: عقب‌ماندگی‌های موجود در این منطقه به دلیل تازه تأسیس بودن آوه است و قطعا با توسعه شهری این کاستی‌ها جبران خواهد شد.

 

استاندار مرکزی برخورداری از زمین مناسب، منابع آبی لازم و نیروی انسانی کارآمد را از دیگر ویژگی‌های شهر آوه دانست و افزود: اقدامات خوبی در این شهر با فعالیت مجموعه شورای شهر و شهرداری صورت گرفته است ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

 

وی برقی کردن چاه‌های آب، استفاده بهینه از روش‌های آبیاری نوین و احداث کشتارگاه را از جمله نیازهای آوه دانست و افزود: پتانسیل‌های موجود در این شهر و برخورداری از امکانات خدادای به گونه‌ای است که زمینه ماندگاری ساکنین را فراهم کرده است.

 

مقیمی اولویت اول دولت در این شهر را حمایت از تولید دانست و افزود: باید شرایط لازم برای تقویت تولیدات متنوع در این منطقه فراهم شود و مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی با تلاش مضاعف این بستر را فراهم کنند.

 

وی خواستار برگزاری جلسه هم‌اندیشی با حضور مدیران کل استانی در آینده نزدیک برای بررسی مشکلات و برآوردن نیازهای این شهر شد.

 

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: توسعه اقتصادی کشور یکی از مهمترین اهداف دولت تدبیر و امید است و با توجه به مشکلات موجود اقدامات خوبی در حوزه اقتصادی در کشور صورت گرفته است.

 

محمد بهاروند افزود: تدوین برنامه زمان‌بندی شده به همراه تخصیص اعتبارات و نیز جذب سرمایه‌گذار منجر به انجام کارهای زیربنایی شده که در آینده توسعه و پیشرفت همه‌جانبه را به دنبال خواهد داشت.

 

وی در ادامه شهر آوه را یک شهر قدیمی و تاریخی و نیز دارای تمدن هفت هزار ساله دانست و بر لزوم توجه به مزیت‌های این شهر در دو بخش دامداری و کشاورزی تأکید کرد.

 

وی حل مشکل آب آشامیدنی و به‌سازی شبکه‌های فرسوده آبرسانی را از نیازهای آوه برشمرد و افزود: هر چه بتوانیم مشکلات زیرساختی این شهر را با سرعت بیشتر برطرف کنیم شاهد تسریع در توسعه روزافزون آن خواهیم بود.

 

فرماندار ساوه تصریح کرد: قطعا يكي از شاخصه‌هاي اصلي افزايش سرمايه اعتماد مردمي، روزآمدي اقدامات و خدمات شهري و فاصله گرفتن مديريت شهرها از ناكارآمدي است که الحمدلله با تلاش مجموعه شورای شهر و شهرداری آوه شاهد تحولی چشمگیر در حوزه عمران و آبادانی منطقه گردشگری آوه هستیم.

 

 

 

استاندار استان مرکزی گفت: توسعه متوازن شهرها و روستاها اولویت دولت یازدهم است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی محمدحسین مقیمی در جریان بازدید از شهر تاریخی آوه در جمع نمازگزاران مسجد جامع این شهر اظهار کرد: با توجه به مزیت اقتصادی کشور به منظور توسعه متوازن شهرها و روستاها باید از اعتبارات دولت حداکثر بهره‌برداری صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به فعالیت شوراها و شهرداری در شهرها افزود: با تلاش مجموعه مدیریت شهری فعالیت عمرانی در شهرها نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیاری داشته است.

 

وی اضافه کرد: از آنجاکه شوراها توسط مردم انتخاب می‌شوند و در ارتباط مستقیم با مردم هستند نیازسنجی‌ها به طور دقیق صورت گرفته و مصوبات خوبی در شوراها را شاهد هستیم که به رشد و توسعه مناطق مختلف کشور می‌انجامد.

 

استاندار استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در شهر جدیدالتأسیس آوه گفت: این شهر از شورای اسلامی و شهردار فعالی برخوردار است و اعتباراتی که در اختیار آن قرار گرفته منجر به توسعه این منطقه تاریخی و گردشگری شده است.

 

وی در خصوص ساماندهی بلوار ورودی آوه نیز گفت: ساماندهی بلوار ورودی این شهر یکی از نیازهای اصلی این منطقه تاریخی است که هم‌اکنون کارهای مطالعاتی آن توسط مشاورین در حال انجام است و بزودی اعتبارات لازم به شهرداری ابلاغ و ظرف یک سال آینده این طرح به سرانجام خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات شهرداری پاسخگوی اهداف توسعه‌ای آن نیست، اضافه کرد: قطعا به منظور تسریع در بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی در این شهر از اعتبارات عمرانی حوزه استانداری تخصیص انجام خواهد شد.

 

مقیمی شبانه‌روزی کردن درمانگاه این شهر، رفع کمبود آمبولانس، فراهم کردن زمینه تحصیل دانش‌آموزان آوه ای در مقطع دبیرستان و حل مشکل آب آشامیدنی را از نیازهای این شهر دانست و افزود: برای برطرف کردن این مشکلات راهکارهای لازم با اختصاص اعتبارات اتخاذ خواهد شد.

 

وی با اشاره به موضوع اشتغال و افزایش میزان درآمد خانوارهای این شهر نیز گفت: اگر بتوان شهری پویا و فعال را در این منطقه ایجاد کرد زمینه فعالیت بیشتر ساکنین آن نیز میسر و درآمد مردم افزایش خواهد یافت.

 

مقیمی با تاکید بر توسعه اقتصادی در شهرها اظهار کرد: توسعه عمرانی نیاز اصلی شهرهاست اما لازمه توسعه پایدار توجه به توسعه اقتصادی است.

 

وی موقعیت خوب این شهر، برخورداری از زمین‌های مناسب برای کشاورزی و نیز احداث صنایع را زمینه ساز شکوفایی شهر آوه در بخش گردشگری و نیز توسعه کشت گلخانه‌ای دانست.

 

وی مشکل گاز شهرک گلخانه‌ای آوه را از دیگر مشکلات این منطقه برشمرد و افزود: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و ارائه خدمات شهری در تمام شهر می‌توان شهر آوه را به تولیدکننده برتر کشاورزی استان تبدیل کرد.

 

به گزارش ایسنا، رئیس شورای شهر آوه نیز در سخنانی گفت: شهر آوه با قدمت هفت هزار ساله دارای حدود پنج هزار جمعیت ساکن با 1500 خانوار است.

 

قاسم بی طرفان افزود: این شهر با 400 واحد دامداری و بیش از 70 هزار دام سنگین و 20 هزار دام سبک دارای دو شهرک گلخانه‌ای به مساحت 800 هکتار است که نقش عمده‌ای در تولیدات کشاورزی و دامی دارند.

 

وی آوه را دارای سایت میراث فرهنگی و گردشگری دانست که علاوه بر کارونسرای آوه مرقد 20 تن از امامزادگان در این شهر واقع است.

 

وی بیان کرد: این شهر از ظرفیت‌های لازم برای توسعه برخوردار است و حمایت مسئولان و اختصاص اعتبارات ویژه می تواند آوه را به قطب گردشگری، کشاورزی و دامی استان تبدیل کند.

 

به گزارش ایسنا استاندار مرکزی در سفر به آوه به همراه فرماندار و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدای والامقام با قرائت فاتحه ادای احترام کرد.

 

مقیمی سپس با حضور در شهرک گلخانه‌ای آوه از روند تولید محصولات گلخانه‌ای در این شهر بازدید کرد.

 

شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه در شهر آوه از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی به این شهر بود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group