شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

سفیر فیلیپین گفت: بازار این کشور براساس صنایع مصرف‌گرا بنا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی ادوارد منز در بازدید از توانمندی‌های صادرات پسته شهرستان زرندیه افزود: بازار جمعیت 100 میلیون نفری کشور فیلیپین از ظرفیت مناسبی به لحاظ مصرف‌گرا بودن، جهت خريد کالاهای ایرانی برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان زرندیه آخرین توقفگاه وی در سفر دو روزه به استان مرکزی است، بیان کرد: استان مرکزی از پتانسیل‌های ویژه‌ای در حوزه صنعتی و کشاورزی برخوردار است و نامی آشنا در حوزه تجاری در کشور ایران به شمار می‌رود.

 

وی ابراز امیدواری کرد تا دستاوردهای این سفر منجر به تقویت مبادلات تجاری جهت ورود بیشتر کالای ایرانی به کشورش شود و شهرستان زرندیه نیز با توجه به ظرفیت بالایی که دارد بتواند پاسخگوي نیازهای فیلیپین باشد.

 

سفیر فیلیپین با اشاره به محصولات شاخص تولیدی شهرستان زرندیه گفت: پسته ارگانیگ یکی از امتیازات این شهرستان است که با برند این شهرستان در بازارهای اروپایی عرضه می‌شود.

 

وی از پسته به عنوان يك کالای لوکس در فیلیپین یاد کرد و افزود: پسته به دلیل قیمت بالایی که دارد در فیلیپین کالای لوکس نامیده می‌شود و افراد مهم در این کشور از این محصول استفاده می‌‌کنند. بیشترین استفاده آن در پخت کیک است.

 

ادوارد منز با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به زرندیه تصریح کرد: اطلاعاتی که از پسته تولیدی این شهرستان بدست آوردم و با توجه به اینکه اروپایی‌های مشتاق پسته تولیدی ایران به ویژه این منطقه هستند قطعا زمینه‌ای فراهم خواهیم کرد تا میزان بیشتری از پسته این شهرستان در فیلیپین عرضه شود.

 

وی با اشاره به هزینه‌های مرتبط با حمل و نقل این محصول تولیدی گفت: آگاهی داشتن از این گونه مسایل کار را برای صادرات آسان پسته به کشورش را تسهیل می‌بخشد.

 

به گزارش ایسنا فرماندار زرندیه نیز گفت: این شهرستان نزدیک‌ترین شهرستان استان مرکزی به پایتخت به شمار می‌رود و با برخورداری از جمعیت 60 هزار نفری نقش عمده‌ای در تولید کالاهای کشاورزی و صنعتی دارد.

 

محمد کردی نزدیکی به فرودگاه امام(ره) و فرودگاه پیام استان البرز را از امتیازات ویژه زرندیه برشمرد و افزود: پتانسیل‌های موجود در زرندیه زمینه مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد: زرندیه با 4200 کیلومتر مربع وسعت دومین شهرستان استان مرکزی به لحاظ وسعت به شمار می‌رود که با پنج استان کشور هم‌مرز است و وسعت اراضی آن یک موقعیت مطلوب برای سرمایه‌گذاری است.

 

وی اضافه کرد: این شهرستان با برخورداری از انواع واحدهای تولیدی و صنعتی در توانسته حجم قابل توجهی از مبادلات اقتصادی استان را در خود جای دهد.

 

فرماندار زرندیه از این شهرستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده پسته ارگانیک در ایران نام برد و افزود: مرغوبیت و کیفیت بالای پسته تولیدی و نیز بهداشت بالای آن باعث شده در بازار صادرات اتحادیه اروپا از مقبولیت بیشتری برخوردار باشد.

 

 

 

رئیس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی گفت: فیلیپین یکی از لنگرگاه‌های پسته ایران است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی محمود بارانی در جریان بازدید ادوارد منز سفیر کشور فیلیپین از توانمندی‌های صادرات پسته شهرستان زرندیه افزود: بخشي از پسته ايران امسال به وسیله کشتی به کشور فیلیپین صادر و از آنجا به سایر کشورهای آسياي شرقي منتقل شد.

 

وی با بیان اینکه ایران بیش از هفت هزار سال است که قدمت پسته دارد، افزود: همه ساله حجم وسيعي از پسته تولیدی ایران به کشورهای اروپایی و كشورهاي خلیج فارس صادر می‌شود.

 

وی بیان کرد: در کشوری مانند آمریکا تنها 30 سال است که پسته تولید می‌شود و آن هم توسط ایرانی‌های مقیم آمریکا کشت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مرغوبیت و کیفیت پسته ایران بي‌نظیر است، افزود: هم‌ اکنون مصرف پسته دنیا سالانه 500 هزار تن است که سهم ایران از این میزان بیش از 300 هزار تن است.

 

این کارآفرین برتر بخش کشاورزی با بیان اینکه 50 درصد مصرف پسته دنیا توسط کشور ایران تامین می‌شود، اظهار کرد: اولین بازار مصرف پسته ایران قبل ژاپن بوده و هم اكنون چين است.

 

وی با ابراز خرسندی از سفر سفیر کشور فیليپین به شهرستان زرندیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده پسته ارگانیک در ایران گفت: هم اکنون سالانه بیش از 10 هزار تن پسته تولیدی ایران به کشور فیلیپین صادر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه کشورهای خلیج فارس و برخی کشورها مانند چین طالب قیمت پسته ایران هستند، افزود: این کشورها به کیفیت پسته ایران فکر نمی‌کنند بلکه صرفا قیمت پسته بری آنها مهم است در حالی که به اعتقاد بنده باید کیفیت توأم با قیمت را در نظر گرفت.

 

بارانی با بیان اینکه کشت پسته ارگانیک در سطح 200 هکتار از باغ‌های پسته در منطقه سلطان احمدلو این شهرستان بصورت منحصر به فرد در کشور انجام می‌شود، افزود: هم اکنون پنج هزار و 300 هکتار باغ پسته در دشت سلطان احمدلو شهرستان زرندیه وجود دارد که 200 هکتار آن ارگانیک است و کشورهای اروپایی متقاضیان خرید این محصول هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: با ارگانیک شدن این میزان باغات پسته تلاش می‌کنیم که میزان تولید ارگانیک این محصول را به سالانه یک هزار تن افزایش دهیم و سهم قابل توجهی در صادرات جهانی پسته داشته باشیم.

 

این تولیدکننده پسته در استان مرکزی افزود: با وجود برخی مشکلات همچنان پسته به عنوان محصولی ارزآور، یکی از مهمترین کالاهای جایگزین نفت است و می‌توان با توجه بیشتر به این صنعت سودآوری پسته ایران را به چند برابر افزایش داد.

 

بارانی با بیان اینکه استان مرکزی مقام ششم کشور در پرورش باغات پسته را داراست که بیش از 70 درصد باغ‌ها و محصولات تولیدی پسته آن در شهرستان زرندیه است، خاطر نشان کرد: کله قوچی، فندقی، اکبری و احمد آقایی از ارقام پسته تولیدی زرندیه است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group