شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

با سفر سفیر فیلیپین به ساوه بازارهای این کشور طعم یاقوت‌های سرخ را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی ادوارد منز سفر فیليپین در ادامه سفر به استان مرکزی از نزدیک با فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های شهرستان ساوه آشنا شد و از کارگاه صادراتی انار این شهرستان بازدید کرد.

 

وی هدف از سفر به استان مرکزی را ، آشنایی با ظرفیت‌های این استان بیان کرد و گفت: در کشور ما با توجه به اقلیم گرمسیری، انار وجود ندارد پس این میوه دارای مزیت سرمایه‌گذاری خوبی براي ايراني‌هاست.

 

سفیر فیلیپین حجم و هزینه‌های صادرات انار را نیازمند مطالعه و بررسی دانست و افزود: با وجود تنوع ميوه در کشور فیلیپین مردم هنوز طعم انار را نچشیده‌اند.

 

ادوارد منز استان مرکزی را دارای محصولات باغی متنوعی دانست و اضافه کرد: با مطالعه و افزایش سطح آگاهی مردم کشورم در خصوص ویژگی‌ها و اثرات انار در سلامتی افراد، اين ميوه می تواند جایگاه خوبی را در بازارهای فیلیپین براي خود باز کند.

 

سفیر فیلیپین در ایران در ادامه با اشاره به هزینه حمل و نقل اظهار کرد: در صورت پایین بودن هزینه حمل و نقل، فیلیپین از واردات انار و پسته به دلیل ماندگاری بالا و حجم کم استقبال می‌کند و این مهم نقش بسزایی در رشد و توسعه دو کشور دارد.

 

وی با بیان اینکه فیلیپین از صادر کنندگان موز به ایران است اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌تواند در برگشت، انار و پسته را به جای آن وارد کند.

 

وی با یادآوری شرایط مناسب کشور فیلیپین برای واردات محصولات کشاورزی افزود: سیب و انگور نیز قابلیت صادرات از ایران به فیليپین را دارند.

 

ادوارد منز خاطرنشان کرد: شهرستان ساوه از زمینه‌های مناسبی برای همکاری مطلوب در بخش‌های مختلف با کشور فیلیپین برخوردار است.

 

به گزارش ایسنا معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: شهرستان ویژه ساوه به دلیل برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور و نیز منطقه ویژه اقتصادی از زمینه مطلوبی برای صادرات و واردات کالا برخوردار است.

 

محمد بهاروند افزود: قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور، نزدیکی به پایتخت و فرودگاه امام خمینی(ره)، در اختیار داشتن آزادراه، بزرگراه و راه‌های دسترسی آسان و شرایط ترانزیتی، شرایط مطلوبی را برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

 

وی بیان کرد: این شهرستان علاوه بر قطب صنعتی بودن و حجم بالای صادرات انواع کالاهای تولیدی و صنعتی از ظرفیت تولید 70 نوع نوع محصول در بخش کشاورزی نیز برخوردار است که تولید انار، زیتون و پسته در اولویت قرار دارند.

 

بهاروند با بیان اینکه این شهرستان آماده هرگونه همکاری با کشور فیلیپین در خصوص صادرات انار و پسته است افزود: از بازدید و مذاکره تیم اقتصادی کشور فیلیپین برای سرمایه‌گذاری در این منطقه استقبال می‌کنیم.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group