شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس خواستار تسریع در انتقال آب از سد کوچری به ساوه شد.

میرگلوبیات در آیین افتتاح انتقال آب از سد الغدیر به ساوه که با حضور وزیر نیرو انجام شد با اشاره به شرایط ویژه و قابل توجه ساوه در حوزه کشاورزی و صنعت افزود: این شهرستان با مشکل جدی در حوزه آب روبروست.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح تصفیه‌خانه آب هستیم اما، آب چندانی در پشت سد الغدیر وجود ندارد بر لزوم تدبیر تمهیداتی جهت جلوگیری از بلااستفاده شدن این سد تاکید و اضافه کرد: از آنجاکه ساوه و زرندیه در حوزه بارندگی از سطح متوسط استانی پایین‌تر هستند نیازمند تأمین منابع به روش‌های دیگر هستیم.

وی بر لزوم مدیریت منابع آب در مناطق بالادستی سد الغدیر و ورود آب به سد تاکید کرد و گفت: موانعی که در مسیر انتقال آب به این سد ایجاد شده باید برطرف شود.

وی در خصوص انتقال آب از سد کوچری به ساوه نیز با بیان اینکه کلنگ این طرح هنوز به زمین زده نشده افزود: لازم است با توجه به انجام امور اداری لازم، در انتقال آب از سد کوچری به ساوه تسریع شود بویژه اینکه فاینانس خارجی نیز وارد عمل شده است.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف سوخت و برق چاه‌های کشاورزی شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه چاه‌های غیرمجاز نمی‌توانند سوخت و برق خود را تامین کنند لازم است نسبت به مجتمع کردن این چاه‌ها و اخذ مجوز برای آنها اقدام شده و مشکل تامین سوخت و برق آنها رفع شود که این مهم نیازمند دستور فوری مقام عالی وزارت است.

میرگلوبیات در خصوص مشکلات برق پست 4 و 6 صنعتی شهر صنعتی کاوه که هم‌اکنون با عدم تامین برق مواجه است افزود: سرمایه‌گذاری چندانی در این حوزه در گذشته انجام نشده و منابع موجود تامین کننده نیاز صنعت نیست.

وی همچنین خواستار اصلاح شبکه آب و برق روستایی که از حدود 25 سال قبل احداث شده به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و رفع فرسودگی‌های شبکه شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group