شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

استاندار مرکزی این استان را استانی صنعتی عنوان کرد که با کمبود جدی آب و برق در حوزه صنعت روبروست و افزود: منابع آبی صنعت محدود است و در حوزه تأمین برق صنایع نیز نیازمند افزایش سطح سرمایه‌گذاری هستیم.

محمدحسین مقیمی در آیین افتتاح انتقال آب از سد الغدیر به ساوه که با حضور وزیر نیرو انجام شد اظهار کرد: استان مرکزی منابع آبی محدودی دارد و کمبود بارندگی مشکلاتی را در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و آب شرب برای این استان ایجاد کرده است.

وی افزود: علیرغم این مشکلات تلاش شده با مدیریت منابع آبی حداکثر بهره‌وری در این حوزه صورت بگیرد اما در این شرایط نیز همچنان طرح‌های کشاورزی دولت با کمبود منابع آبی روبرو بوده و کارها به کندی پیش می‌رود.

مقیمی با بیان اینکه 75 درصد آبیاری در کشاورزی به صورت سنتی و غرقابی انجام می‌شود اضافه کرد: با وجود کمبود منابع آب تلاش شده با افزایش تعداد چاه‌های آب و انتقال آب از سد کوچری در هیچ شهرستانی قطعی آب نداشته باشیم و در روستاها نیز به شیوه‌های گوناگون کمبود آب برطرف شده است.

وی استان مرکزی را استانی صنعتی عنوان کرد که با کمبود جدی آب و برق در حوزه صنعت روبروست و افزود: منابع آبی صنعت محدود است و در حوزه تأمین برق صنایع نیز نیازمند افزایش سطح سرمایه‌گذاری هستیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group