شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

وزیر نیرو در بدو سفری یکروزه به استان مرکزی، با حضور در شهرستان ساوه طرح آبرسانی از سد الغدیر به این شهر را افتتاح کرد.

در اجرای این طرح ساخت پنج باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت 23 هزار متر مکعب، اجرای خطوط انتقال بین مخازن و حد فاصل مخازن تا تصفیه‌خانه به طول 37.5 کیلومتر در اقطار 700 و 800 میلیمتر انجام شده است.

 

این طرح با صرف هزینه‌ای معادل 770 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که تصفیه‌خانه آب و ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 575 لیتر بر ثانیه در عملیات اجرایی آن احداث شده است.

 

براساس این گزارش به دلیل کاهش نزولات آسمانی و کمبود منابع آبی در ساوه و افزایش جمعیت این شهر، تأمین آب از نیازهای حیاتی این شهرستان است و راه‌اندازی تصفیه خانه آب در شهرستان ساوه برای بهره‌برداری مردم این شهر از آب بهداشتی سالم یکی از آرزوهای شهروندان بوده که به نظر می‌رسد زمینه برای تحقق این آرزو فراهم خواهد شد.

 

تصفيه خانه آب شرب ساوه در مجاورت سدالغدير احداث شده. اين سد نيز در جنوب غربي ساوه و در فاصله 20 کيلومتري اين شهر واقع شده است.

 

به گزارش ایسنا، وزیر نیرو همچنین در ادامه سفر یکروزه خود به استان مرکزی پروژه آبرسانی به دلیجان از سد کوچری و پست برق 400 کیلوولت مهر شازند را افتتاح و در پایان در نشستی با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب و برق استان که در استانداری مرکزی برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group