يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

فرماندار زرندیه از مهار معضل بیکاری در این شهرستان خبر داد اما، تأکید کرد: این خبر بدان معنا نیست که در زرندیه بیکار نداریم.

محمد کردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، افزود: شهرستان زرندیه با شرایط خاص و ویژگی‌های منحصر بفردی که دارد از بستر لازم برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و فراهم آوردن زمینه سرمایه‌گذاری در این منطقه وظیفه مهمی برعهده دولت است تا توأم با آرامش و حمایت از تولیدکنندگان این بستر را فراهم کرده و بتواند بیکاری که یکی از معضلات اساسی و مخاطره‌آمیز جوامع توسعه‌یافته است را برطرف کند.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور فراهم آوردن شرایط سرمایه‌گذاری در شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار گفت: اعطای زمین با شرایط ایده‌آل اعم از اعمال تخفیفات لازم و قسط‌بندی، کمک به تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و حمایت کامل از آنان و معرفی نیروهای مورد نیاز از طریق ادارات کاریابی، بخشی از اقدامات مهمی بود که در سطح شهرستان انجام شده است.

 

کردی اضافه کرد: حسب دستور استاندار مبنی بر بررسی مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، بازدیدهای مستمر هفتگی و اتخاذ تصمیمات راهبردی در راستای برطرف کردن مشکلات و موانع بر سر راه واحدهای تولیدی از دیگر اقدامات انجام شده برای افزایش میزان اشتغال در شهرستان بوده است.

 

به گفته‌ی فرماندار زرندیه در سایه اقدامات انجام شده در خصوص افزایش میزان تولید و ارائه محصولات متنوع تولیدی و صنعتی به بازار و فراهم آوردن زمینه اشتغال، این شهرستان توانسته است گوی سبقت را از میانگین استانی برباید.

 

وی تصریح کرد: اتخاذ تدابیر لازم در کارگروه اشتغال شهرستان نیز کمک کرده تا بیکاری برطرف و فرد جویای کار در این شهرستان وجود نداشته باشد و ما به ناچار نیروی کار مورد نیاز خود را از شهرهای همجوار تأمین کنیم.

 

فرماندار زرندیه خاطرنشان کرد: برطرف کردن مشکل بیکاری در شهرستان به این معنا نیست که در زرندیه بیکار نداریم چرا که برخی افراد جویای شغل به دنبال اشتغالی متناسب با مدرک تحصیلی خود هستند.

 

وی افزود: برخی مدارک تحصیلی اخذ شده توسط افراد تحصیل کرده تطابقی با کار پیشنهادی ندارد و نیاز واحدهای صنعتی مربوط به نیروی کاری است که بتواند خواسته صاحبان صنایع را برطرف کند، از این رو احتمال بیکاری در بین قشر تحصیل کرده می‌رود و نبود شغل متناسب با رشته تحصیلی مشکل آنان است.

 

کردی تصریح کرد: از این رو موضوع حمایت از بخش خصوصی و ایجاد سرمایه‌گذاری برای جذب افراد تحصیلکرده و ایجاد اشتغال برای آنان نیز در دستور کار کارگروه اشتغال است چرا که معتقدیم شهرستان زرندیه شرایط و بستر لازم را برای ایجاد اشتغال در حوزه‌های گوناگون و به تبع آن توسعه اقتصادی را داراست.

 

وی خاطرنشان کرد: کار آفرینان این شهرستان نیز به دنبال بهره‌مندی از توان فنی برتر هستند که با برنامه‌ریزی اصولی و مدون می‌توان از قابلیت‌ها و استعداد‌های تحصیلی و علمی افراد تحصیل کرده بهره جست.

 

به گفته وی بدیهی است که برای پیشرفت روزافزون و پیمودن پله‌های ترقی لازم است رویکرد مناسب و مطلوبی نسبت به قشر جوان بویژه دانش آموختگان دانشگاه‌ها داشت و با برنامه‌ریزی مدون و صحیح بتوان انتظارات نسل جوان جامعه که محور توسعه جامعه هستند را برآورده ساخت.

 

کردی در پایان با اشاره به اینکه به دلیل موقعيت شهرستان زرنديه و نزديكي به پايتخت و فرودگاه بين‌المللي مي‌بايست حمايت‌هاي بي‌شائبه‌اي از صنعت انجام شود، اظهار کرد: نبود سرمايه در گردش شركت‌هاي صنعتي شهرستان زرنديه يكي از بزرگترين مشكلات این واحدهاست آنها برای ایجاد اشتغال پایدار نيازمند حمايت بيش از پيش بانك‌هاي عامل هستند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group