شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: اجرای طرح از مسجد تا مسجد صنعت گردشگری شهرستان را تقویت می‌کند.

سیدمرتضی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با بیان اینکه اجرای طرح بزرگ مسجد تا مسجد با اعتبارات شهرستانی امکانپذیر نیست، افزود: این طرح قطعا با اعتبارات ملی و استانی محقق خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح بزرگ در سال 88 با تصویب در شورای اسلامی شهر ساوه آغاز شد، اضافه کرد: مقرر شد اجرای این طرح به صورت مشارکتی با حمایت استانداری، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی استان مرکزی انجام شود.

 

ابطحی بیان کرد: در خصوص اجرای این طرح بزرگ، ایجاد یک محوطه فرهنگی‌تاریخی میان مسجد سرخ و مسجد جامع ساوه به طول یک کیلومتر پیش‌بینی شده است.

 

ابطحی ادامه داد: در گام نخست اجرای این طرح تاکنون بخشی از تملکات اطراف مسجد انقلاب انجام و بازگشایی شده اما با توجه به وسعت پروژه و محدودیت منابع مالی، شهرداری به تنهایی اعتبار لازم را برای انجام آن ندارد.

 

وی گفت: انجام این پروژه با هدف ساماندهی بافت فرسوده و اصناف مزاحم در مرکز شهر ساوه از سوی شورای اسلامی شهر مورد توجه قرار گرفته است اما، در صورت عدم تخصیص اعتبارات ملی و استانی انجام این مهم دشوار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح مسجد تا مسجد در اطراف بناهای تاریخی این شهر موجب توسعه گردشگری و زمینه‌ساز جذب گردشگر در این اماکن می‌شود، اظهار کرد: اجرای این طرح بافت فرسوده شهر را به فضای مناسب فرهنگی تبدیل خواهد کرد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح علاوه بر حفظ پیشینه تاریخی ساوه، راه‌اندازی این مجموعه یک حرکت پویا برای جذب توریست به این شهر باشد.

 

وی افزود: این شهر با برخورداری از سابقه دیرین تمدنی و فرهنگی، توانایی قرار گرفتن در موقعیت مناسب جذب گردشگر را داراست اما، با وجود داشتن جاذبه‌های قابل توجه، هم‌اکنون از این جایگاه برخوردار نیست.

 

ابطحی خاطرنشان کرد: گسترش فضاهای گردشگری علاوه بر تأمین اهداف اقتصادی و زیست‌محیطی، نقش موثری در پرکردن اوقات فراغت شهروندان و تأمین سلامت جسمی و روانی جوامع دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group