يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

مدیر جهاد کشاوزی ساوه از آغاز صادرات انار این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

حسن شریفی افزود: اولین محموله صادراتی انار تولیدی این شهرستان به میزان 200 تن به کشورهای تازه استقلال یافته و حوزه خلیج فارس، روسیه، آلمان و کره جنوبی ارسال شد.

 

وی ارزش انارهای صادراتی این محموله را 900 میلیون ریال اعلام و پیش‌بینی کرد: با توجه به تقاضاهای موجود در زمینه صادرات و وضعیت مطلوب انار تولیدی در این شهرستان برآورد می‌شود امسال بیش از پنج هزار تن انار به کشورهای مختلف جهان ارسال شود.

 

شریفی رقم ممتاز ملس ساوه را از ارقامی دانست که بیشترین رقم صادراتی را به خود اختصاص داده است و افزود: کشورهای اروپایی و نیز حوزه خلیج فارس طالب این نوع رقم انار ساوه هستند در حالی که تبریزی، یوسف‌خانی، محمدعلیخانی، شیرین پاییزه و تبریزی از دیگر انواع انار این شهرستان به شمار می‌روند.

 

مدیر جهاد کشاورزی ساوه با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و 600 تن انار از ساوه به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شد، اضافه کرد: میانگین تولید سالانه انار در ساوه 130 هزار تن است که یک سوم آن قابلیت صادرات دارد.

 

وی افزود: از آنجا که انار ساوه شهرت بین‌المللی دارد و بسیاری از کشورهای جهان تمایل بسیاری به خرید انار این شهرستان دارند صادرات این میوه بهشتی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 

شریفی با بیان اینکه کار برداشت انار روزهای پایانی خود را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 11 هزار هکتار باغ انار در این شهرستان وجود دارد که از این میزان 9 هزار هکتار آن بارده است و از هر هکتار به طور متوسط 15 تن محصول برداشت می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با فعالیت سه کارخانه فرآوری انار در این شهرستان، آب انار و کنستانتره تولیدی آن به شهرستان‌های ارومیه، همدان و اصفهان ارسال می‌شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group