شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی ساوه گفت: تلفات جاده‌ای به مثابه وقوع زلزله‌های تدریجی است و به نوعی همواره زلزله بم در جاده‌ها را شاهد هستیم.

محمد قربانلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار کرد: براساس آمارهای اعلام شده سالانه بالغ بر 20 هزار نفر از هموطنان‌مان در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و این نشان از آمار بالای حوادث ترافیکی است.

 

وی اضافه کرد: 90 درصد مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی مربوط به کشورهای در حال توسعه است و دومین عامل مرگ و میر در کشور ما نیز حوادث ترافیکی هستند. 77 درصد فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی کشور را مردان، 40 درصد رانندگان و 60 درصد را عابران تشکیل می‌دهند.

 

به گفته‌ی وی، بیشترین عامل تصادفات، عدم رعایت نکات ایمنی و فرهنگ پایین رانندگی در بین مردم است که لازم است متولیان امر نسبت به افزایش آگاهی مردم و اطلاع‌رسانی در این خصوص تلاش کنند.

 

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته برای کاهش حوادث ترافیکی بسیار مؤثر بوده اما، کافی نیست که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های جدید بتوان این روند کاهشی را ادامه داد.

 

قربانلی با اشاره به حجم تردد خودروها در محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه اظهار کرد: محورهای مواصلاتی این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب کشور از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور هستند و باید آمادگی لازم در داخل شهرستان ساوه همواره در خصوص مواجهه با حوادث جاده‌ای حفظ شود.

 

وی با بیان آمار سوانح و تلفات جاده‌ای شهرستان ساوه در سال جاری نیز گفت: در سال جاری هزار و 340 مورد مأموریت توسط مرکز فوریت‌های پزشکی انجام شده است که در نتیجه آن هزار و 571 مصدوم به بیمارستان اعزام شده‌اند که 44 مورد آن منجر به فوت شده است.

 

۱۴ لغایت ۲۵ آبان ماه به عنوان دهه «ایمنی راه‌ها و مسئولیت ما» نامگذاری شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group