شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

در جشنواره جابربن‌حیان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ابتکارات و ساخته‌های فکری و ذهنی خود را در قالب نمایشگاه عرضه می‌کنند.

دانش‌آموزان 48 مدرسه در این جشنواره شرکت کردند و از هر مدرسه 10 طرح به این جشنواره ارائه شده است.

 

عبدالله سالمی در ایناره به خبرنگار ایسنا گفت: این جشنواره در مرحله منطقه‌ای برگزار شد و با توجه به سهمیه‌ای که به ساوه اختصاص داده شد، طرح‌های برتر از بین این طرح‌ها انتخاب شده و به مرحله‌ی استانی آن که در سال آینده برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

 

وی ادامه داد: جشنواره جابربن‌حیان با هدف تحقق سند برنامه درسی ملی، تقویت مهارت‌های زندگی، شناسایی استعدادهای کارآفرینی و گذاردن سنگ بنای پژوهشی دانش‌آموزان برگزار شد.

 

وی افزود: جشنواره جابربن‌حیان ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در رشته‌هایی نظیر زیست‌شناسی انسانی، دنیای حیوانات، گیاهان، پزشکی، الکتریسته و مغناطیس، انرژی، بوم‌شناسی، علوم فضا، علوم زمین، آب و هوا، سنگواره‌ها و تاریخ حیات، ماشین‌ها و مهندسی صنعت و فناوری مجموعه‌ها، شیمی و حواس پنجگانه برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: امروز دانش‌آموزان با الگوپذیری از دانشمندان بزرگ می‌توانند در مقابل دشمنان با علم و قلم خود ایستادگی کنند.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره نشانگر خلاقیت دانش‌آموزان ابتدایی و همچنین نقطه عطفی در سند تحول بنیادین است، اضافه کرد: این نمایشگاه به مدت 10 روز دایر است.

 

سالمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مبتکر و خلاق در قالب این جشنواره ابتکارات و نوآوری‌های علمی خود را در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته‌اند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group