شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس دادگستری ساوه گفت: فرهنگ سازی در صیانت از منابع طبیعی و عرصه های ملی جنبه پیشگیرانه دارد.

 

حجت الاسلام احمد چراغی در دیدار با رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه افزود: فرهنگ سازي در خصوص حفاظت از منابع طبيعي و اراضی ملی چون جنبه پيشگيرانه دارد لذا هزينه كمتري نسبت به روش هاي دیگر در بر خواهد داشت.

وی اظهار کرد: منابع طبیعی از اهمیت و ویژگی های خاصی برخوردار بوده و از اموال بیت المال محسوب می شود.

وی با اشاره به آیات و روایاتی در باب حفاظت از منابع طبیعی ،بیان کرد: این موضوع به قدری اهمیت دارد که سوره ای از قرآن به نام انفال به اهمیت این مهم پرداخته و منابع طبیعی را در اختیار حکومت اسلامی دانسته و از تعرض به آن نهی کرده است.

وی اظهار کرد: اصل 45 قانون اساسی نیز به این موضوع پرداخته است و انفال و ثروت های عمومی که مصادیق آن در آن ذکر شده را در اختیار حکومت می داند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت منابع طبیعی افزود: همه ساله به ویژه در روز درختکاری به طور ویژه رهبری معظم انقلاب نیز بر حفاظت از اراضی ملی تاکید می فرمایند.

وی ادامه داد: همه مردم به ویژه مجموعه منابع طبیعی به عنوان متولی اصلی وظیفه حراست و حفاظت از عرصه های ملی را دارند و دستگاه قضایی نیز آماده هر گونه همکاری و حمایت قضایی است.

به گزارش ایسنا دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه نیز گفت: صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی رسالت بزرگی است که بر دوش منابع طبیعی بوده و دستگاه قضایی نیز به عنوان بازوی حمایتی این مجموعه این مسئله را وظیفه خود می داند.

حجت اله درودگر افزود: با تلاش های انجام شده در سطح شهرستان و اقدامات موثر تصرف و تعرض در اراضی ملی و منابع طبیعی این بسیار کاهش یافته است.

وی در عین حال تصریح کرد: دستگاه قضایی با تمام توان و اقتدار خود با مخربان منابع طبیعی و متصرفان اراضی ملی برخورد قانونی می کند.

به گزارش ایسنا رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه نیز گفت: در خصوص وضعیت حفاظت از اراضی ملی در شهرستان با استقرار یگان حفاظت در سطح کشور اداره منابع طبیعیی شهرستان ساوه به منظور حفظ و حراست از اراضی ملی شهرستان پاسگاه ویژه منابع طبیعی با یک نفر فرمانده و سه نفر نیروی نظامی و یک نفر کارشناس حقوقی با دو دستگاه خودرو و مجهز به بیسیم در حال حفظ و حراست از اراضی ملی شهرستان هستند.

سهراب پاژنامه گفت: در زمینه رفع تصرف و خلع ید اراضی ملی اقدامات خوبی صورت پذیرفته که از سال 85 تا 92 مساحت 5401/3842 هکتار از اراضی ملی شهرستان خلع ید و رفع تصرف شده است.

وی اظهار کرد: تثبیت مالکیت و صدور سند اراضی ملی و موات شهرستان یکی از پروژهای اولویت دار اداره منابع طبیعی شهرستان ساوه است چون اراضی ملی باید دارای سند مالکیت باشد و مالکیت دولت تثبیت گردد .

پاژنامه خاطر نشان کرد: با این کار اولاَ از تصرف اراضی ملی توسط افراد سود جلوگیری می شود ثانیاَ زمینه واگذاری اراضی ملی جهت سرمایه گذاری و اشتغال در شهرستان فراهم می شود.

همه ساله هفته منابع طبیعی از 15 اسفند‌ماه آغاز و تا 21 اسفند‌ماه ادامه دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group