شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

امام جمعه موقت اراک گفت: علم همواره با عمل همراه است و هیچگاه علم بدون عمل تثبیت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور در مراسم بزرگداشت یادمان 32 عالم و طلبه درگذشته شهر ساوه در سخنانی با اشاره به جایگاه علم و عالم افزود: بزرگترین هدف خلقت انسان توسط خدای تعالی عبادت ذات اقدس احدیت و طلب علم است.

وی اضافه کرد: منظور از آفزینش انسان طی کردن مدارج علمی و کسب علوم ممدوحی است که انسان بتواند با فراگیری آن سعادت خود را تضمین کند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی انسان‌ها در جهان هستی ادامه داد: انسان‌ها یا عالم ربانی هستند و یا به دنبل کسب علم هستند و چون مقام علم از جایگاه خاصی برخوردار است تعلیم و فراگیری آن به یک اندازه در نزد خدای تعالی حسنه دارد.

امام جمعه موقت اراک در ادامه با اشاره به ظرفیت های علمی و حوزوی شهرستان ساوه اظهار کرد: از ساوه با تربیت بزرگان دینی و علمای بزرگواری همچون علامه عسگری و دیگران به عنوان منطقه‌ای دین‌مدار و عالم‌پرور یاد می‌شود به همنی دلیل برگزاری یادمان علما و طلاب در این شهرستان کاری ضروری است.

وی تصریح کرد: این مراسم به منظور نکوداشت و تجلیل از مقام افرادی است که در تقویت ایمان و معرفت ما نقش داشتند و دوم شکرگزاری به درگاه خدای تعالی به دلیل برخورداری از وجود علمایی گرانمایه است که حافظ دین هستند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور در ادامه خواستار توجه به موضوع عالم‌پروری در این شهرستان چه از لحاظ سخت‌افزاری چه از نظر نرم‌افزاری شد و تصریح کرد: در این شهرستان در گام نخست باید بیش از هزار نفر طلبه در حوزه‌های علمیه تربیت شوند.

به گزارش ایسنا امام جمعه ساوه نیز گفت: گرامیداشت و نکوداشت انسان‌های شایسته یک اصل قرآنی است که خداوند به انسان‌ها تعلیم داده است.

حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی در مراسم بزرگداشت یادمان 32 عالم و طلبه درگذشته شهر ساوه گفت: برگزاری یادمان علمای دینی به دلیل نقش کلیدی آنان در هدایت جامعه به سوی خدای تعالی است که از اجر معنوی بالایی برخوردارند.

وی اظهار کرد: فعالیت در حوزه دین نتیجه تلاش‌علمای دین است و با مرور تاریخ مشاهده می‌کنیم که علما و روحانیان همواره پیشتازان در دفاع از اسلام بودند.

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: فعالیت در دوران مبارزه، شکل‌گیری انقلاب، حضور چشمگیر در دوران دفاع مقدس در دفاع از اسلام و انقلاب و تقدیم هزاران شهید و ایثارگر بیانگر پیشتاز بودن علما بوده است.

به گزارش ایسنا رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوه نیز گفت: این مراسم با هدف تجلیل از مقام شامخ عالمان دینی و پیوند بین نسل گذشته و کنونی و الگوگیری طلاب جوان از طلاب گذشته برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن صلاحی افزود: برگزاری این یادمان به نوعی ثبت تاریخ معنوی شهرستان عالم‌پرور ساوه را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شرح حال علمای دینی در عرصه‌هاي مختلف علمي و اخلاقي تبيين شود، علاقه‌مندان مي‌توانند از روش و سيره آنها الگوبرداری کنند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور معاون استاندار و فرماندار، مسئولان شهرستانی، روحانیان و مردم دینمدار ساوه برگزار شد پیام آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری برای برگزاری این یادمان قرائت و سپس نرم‌افزاری که محتوی برخی از آثار علمای ساوه از قبیل مشخصات، سوابق تحصیلی، افتخارات و برخی سوابق برتر علمی گردآوری شده بود، رونمایی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group