شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه با اشاره به نقش حضرت امام(ره) در انقلاب، گفت: در دهه مبارک فجر، تاریخ انقلاب، استفاده از فرصت‌ها، تحکیم پایه‌های انقلاب، تحکیم و قوت دادن به رابطه مردم و روحانیت و ولایت فقیه اساسی‌ترین مواردی است که طلاب باید در نظر داشته باشند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، در سومین گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی که در سالن اجتماعات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوه برگزار شد، افزود: رسالت و نقش خطیر رهبرکبیر انقلاب در شکل‌گیری و هدایت این مهم بی‌بدیل بود.

 

وی تربیت نسل جوان، نیروهای شایسته و در رأس همه طلاب را دارای اهمیت بسیار دانست و اضافه کرد: استان مرکزی یک استان صنعتی است اما، این مهم نباید باعث عدم سرمایه‌گذاری برای تربیت طلاب شده و فقط به احداث کارخانجات و توسعه صنعتی توجه شود.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه گسترش حوزه‌های خواهران در اولویت قرار دارد، به شروع ثبت‌نام حوزه‌های علمیه اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با جدی گرفتن و ثبت نام توده عظیم داوطلبان، استان را متحول کنیم.

 

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: تبلیغات عمومی و خصوصی به صورت دانه‌یابی، عنصریابی و ریشه‌یابی انجام شود.

 

وی ضمن تأکید بر نیاز نظام به روحانیت و فقاهت در تمام سطوح، گفت: با راه‌اندازی مجتمع خاتم‌الانبیا در استان مرکزی و استان‌های اطراف، در این استان و دیگر استان‌ها پذیرش طلبه خواهیم داشت.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، مشکلات ازدواج و زاد و ولد را عمده معضل کشور بویژه در استان مرکزی دانست و افزود: جمعیت کشور رو به پیری می‌رود و این یک تهدید است.

 

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی نرخ طلاق در اراک، اظهار داشت: این افزایش فاجعه‌آمیز است کما اینکه ساوه و دلیجان نیز وضعیت مناسبی در این امر ندارند.

 

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه مصرف سوخت و انرژی در کشور بسیار بالا است، ادامه داد: نرخ مصرف گاز 482 میلیون مترمکعب بوده که دو سوم آن اضافی است و علیرغم این مصرف بالا، متأسفانه تولید بسیار پایین است.

 

وی با اشاره به مصرف بالای اماکن عمومی، مدارس، مساجد و... به دلیل اشکالات طراحی و معماری و ارتفاع بالای سقف، اعلام کرد: در سال آینده به طور میانگین 33 درصد افزایش قیمت انرژی و سوخت خواهیم داشت.

 

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه طلاب باید در تعدیل مصرف سوخت و انرژی، پیشتاز باشند، توصیه کرد: به دلیل کم‌آبی و بحران آب در استان مرکزی، از آبیاری غرقآبی به جد جلوگیری شود و با کمک دولت و کشاورزان و قطره‌ای کردن باغات و مزارع، به سوی صنعتی کردن کشاورزی قدم برداریم.

 

 

 

استاندار مرکزی خبر داد: 30 هزار فرصت شغلی به دلیل عدم فعالیت واحدهای تولیدی در استان مرکزی از دست رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی استاندار مرکزی در سمینار ائمه جمعه استان که در ساوه برگزار شد اظهار داشت: در انقلابی که پایه و اساس آن بر مبنای دین است مهمترین موضوعی که بدان پرداخته می‌شود مباحث اعتقادی و دینی است.

وی با اشاره اینکه به برکت انقلاب اسلامی اقدامات بسیاری در کشور انجام شده است اما، همچنان با چالش‌هایی مواجه هستیم و کمبودها حس می‌شود، افزود: مجموعه‌ای که در دولت مسائل فرهنگی کشور را دنبال می‌کنند آمادگی حرکت در چارچوب سیاست فرهنگی را دارند و استان نیز به موازات برنامه‌های پیش‌بینی شده فعالیت می‌کند.

مقیمی تصریح کرد: مسائل اجتماعی و چالش‌های امروز جامعه نشأت گرفته از نقص در برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی کشور است و باعث افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه افزایش طلاق در بین جوانان شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور ترکیبی از تورم و رکود است که ویرانگر بوده و تأثیرات منفی در جامعه داشته است، اضافه کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های دولت و صبر مردم، نرخ تورم تثبیت شده و از 45 درصد به 35 درصد کاهش داشته است. دولت به جد به دنبال حل معضل رکود و بیکاری با حمایت از تولید در کشور است و در بودجه سال 93 تمهیدات لازم برای رفع رکود اندیشیده شده است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: استان با دو هزار و 800 واحد صنعتی فعال و دو هزار و 400 واحد در حال احداث در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور است و در این مسیر قطعا مشکلات جدی وجود دارد. 30 هزار فرصت شعلی به دلیل عدم فعالیت کامل واحدهای تولیدی از دست رفته است.

وی در خصوص وضعیت حوزه کشاورزی استان گفت: در این حوزه فعالیت 170 واحد دامداری به دلیل نبود سرمایه در گردش با توقف مواجه شده است. دولت راهکار‌هایی برای حل مشکلات کشور در حوزه اقتصادی ارائه کرده است و استان مرکزی با بررسی مشکلات با تشکیل کارگروه‌ها در مرکز استان و کمیته‌ها در شهرستان‌ها حل مشکلات را آغاز خواهد کرد.

مقیمی سیاست دولت را واگذاری اقتصاد به بخش خصوص دانست و افزود: استفاده از صندوق توسعه ملی شروعی برای عدم وابستگی به نفت و آغازی برای فعالیت بخش خصوصی و تقویت سرمایه‌گذاری است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group