شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: تعاونی‌ها نقش محوری در توسعه اقتصادی کشور و تحقق حماسه اقتصادی دارند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در مراسم جشن دهمین سال تأسیس و فعالیت اتاق تعاون ساوه و زرندیه از اتاق تعاون به عنوان پارلمان بخش تعاون کشور یاد کرد و افزود: از ظرفيت‌هاي اين حوزه می‌توان به نحو احسن در پيشبرد اهداف اقتصادي کشور استفاده کرد.

 

وی بر لزوم برخورداری تعاونی‌ها از منافع اقتصادی تأکید کرد و افزود: تعاوني نماد بکارگیری خرد جمعي در فعاليت اقتصادي به شمار مي‌رود و در اصل ۴۴ قانون اساسي يکي از ارکان سه‌گانه اقتصاد محسوب شده است.

 

وی ایجاد فرصت‌های شغلي، جمع‌آوری سرمایه‌های كوچك و بكارگیری آنها در تولید، ارزآوری برای کشور و رشد اقتصادی را از برکات حمایت و تقویت تعاونی‌ها دانست و اظهار کرد: بخش تعاونی كشور این ظرفیت را دارد كه نقدینگی كشور را در حوزه‌های پربازده تولیدی كه اشتغالزایی به همراه دارد، مدیریت کند.

 

میرگلوبیات خاطرنشان کرد: رویکرد محوری توسعه در دنیای امروز به سمت استفاده از نقش مردم و دخالت آنان در امور اقتصادی است که تحقق این مهم با حمایت تعاونی‌ها امکان‌پذیر است.

 

وی با تبریک آغاز یازدهمین سال فعالیت اتاق تعاون ساوه و زرندیه گفت: برای توسعه بخش تعاون باید بررسی و بازنگری اصولی در قوانین صورت پذیرد تا از مشکلاتی که برای معدودی از تعاونی‌ها مانند مسکن پیش می‌آید جلوگیری شود.

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت‌های انجام گرفته در این ده سال گفت: یقینا آنچه که توسط اتاق تعاون پیشنهاد شده در اصلاح قانون تعاون مد نظر خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا، دبیر اتاق تعاون ساوه وزرندیه نیز با بیان گزارش ده ساله این مجموعه گفت: برای رسیدن به آنچه در سیاست‌های اصل 44 توسط مقام معظم رهبری ابلاغ و تأکید شده یعنی رسیدن به سهم 25 درصدی از اقتصاد جمهوری اسلامی، باید آنچه در قانون آمده و توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است اجرا شود.

 

محمدمسعود داوری افزود: متأسفانه این قانون توسط سازمان تأمین اجتماعی اجرا نمی‌شود و تخفیف 20 درصدی سهم کارفرما را اعمال نمی‌کنند و دولت نیز سهم بخش تعاون را از واگذاری‌ها پرداخت نکرده است.

 

وی با اشاره به اینکه قانون بخش تعاون در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، خواستار مد نظر قرار دادن پیشنهادات تعاونگران که توسط اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است شد.

 

به گزارش ایسنا، در این جلسه برخی از مدیران تعاونی‌ها مشکلات وگزارشات خود را مطرح و نماینده مردم ساوه و زرندیه دستور پیگیری لازم جهت برطرف کردن مشکلات را صادر کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group