جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

استاندار مرکزی گفت: مشکلات انباشته و متعدد از سنوات گذشته و وعده‌های متعدد محقق نشده زندگی را برای مردم آوه سخت کرده است.

فرزاد مخلص‌الائمه سه‌شنبه ۲۴ خردادماه در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر آوه که با حضور مدیران استانی و شهرستانی در شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: آوه با وجود همه محدودیت‌ها و عدم توازن در توسعه منطقه‌ای سهم بسزایی در تولیدات کشاورزی و دامی استان دارد.

وی افزود: در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی باید اقدامات جدی صورت گیرد و برخی پروژه‌های نیمه تمام در این شهر وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود. بالغ بر ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد و اجازه تعریف پروژه جدیدی تا تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام داده نمی‌شود.

استاندار مرکزی افزود: مشکلات انباشته و متعددی از سنوات گذشته در این شهر مطرح است و وعده‌های متعدد محقق نشده زندگی را برای مردم سخت کرده است که باید تدابیر لازم برای برطرف شدن آنها اتخاذ کرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین شهرک گلخانه‌ای بخش خصوص کشور در این شهر مستقر است و نیازمند توسعه در فاز دوم است که در صورت اتخاذ تدابیر لازم برای تامین انرژی این شهرک گلخانه‌ای، موانع توسعه‌ای آن برطرف خواهد شد.

مخلص‌الائمه با اشاره به مشکلاتی که در حریم شهر آوه وجود دارد، افزود: با ارتقای آوه به شهر محدودیت‌هایی برای آن در کنار مزیت‌های شهر شدن ایجاد شده است. در حوزه مسکن محرومین نیز بازدید بعمل آمد و برخی مشکلات برطرف شد. درمانگاه آوه نیز با کمک خیرین برای تامین زمین و تخصیص اعتبارات دولتی احداث خواهد شد.

وی افزود: وضعیت شهر آوه در حوزه سرانه، فضای سبز، فرهنگی و ورزشی به شدت نامناسب است و باید در مقابل مردم این شهر اظهار شرمندگی کنیم. باید سرانه لازم را از منابع مالی در شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان تامین کنیم تا عقب افتادگی‌ها جبران شود.

استاندار مرکزی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع هیات دولت به استان مرکزی نیز گفت: هر پروژه‌ای که پیشرفت فیزیکی آن حداقل ۵۰ درصد باشد در سفر رییس جمهوری مطرح و بودجه تکمیلی برای آن در نظر گرفته خواهد شد و برای تکمیل سایر پروژه‌هایی که تعریف شده اما پیشرفت آن کمتر از این میزان است باید تمهیدات لازم اندیشیده شود. در این خصوص مذاکراتی را با هیات‌های اعزامی ریاست جمهوری بعمل آمده است تا بتوان پروژه‌های ضروری که مطالبه جدی مردم است و کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در اولویت بعدی قرار گیرد.

وی در خصوص ساخت پردیس سینمایی ساوه نیز گفت: در سفر اخیر وزیر ارشاد مقرر شد که شهرداری عملیات اجرایی این پرورژه را آغاز کند و وزارت ارشاد نیز متعهد شد پس از اتمام ساخت فضای فیزیکی هزینه تجهیز را تامین کند. همچنین مقرر شد برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری شهرستان زرندیه، اعتبار از منابع ملی تخصیص یابد که ۳۰۰ میلیون از محل منابع استانی تخصیص می یابد و مابقی را نیز وزارت ارشاد تامین می کند و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، رییس شورای شهر آوه گفت: زیرساخت های شهر آوه بسیار ضعیف است و با وجود اینکه قریب به ۱۰ سال است به شهر ارتقا یافته اما همچنان زیرساخت‌های یک روستا را دارد.

حسین هوشنگی افزود: آوه قطب دامداری استان مرکزی محسوب می‌شود و سهم بسزایی در تولید گوشت استان و کشور دارد اما دامداران این منطقه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و چون خارج از حریم خدمات شهری هستند از برخی خدمات نظیر آب و برق محروم هستند.

وی صدور مجوز برای تاسیس پارک ۱۴ هزار متری، احداث ناحیه صنعتی آوه و فعالیت معدن شن و ماسه، را از دیگر مطالبات مردم این شهر دانست و افزود: سرانه فضای فرهنگی شهر آوه صفر است که تاسیس مجتمع فرهنگی چندمنظوره یکی از ضروریات به شمار می‌رود.

هوشنگی خواستار استقرار نمایندگی ادارات خدمات رسان در این شهر به منظور تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان شد .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group