جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث اتوبان و آزادراه در دو مسیر مواصلاتی پرتردد ساوه به همدان و ساوه به تهران گفت: با وجود احداث آزادراه و اتوبان در موازات محورهای قدیم، اما آمار بالای سوانح رانندگی و ترافیکی به ویژه در محور ساوه همدان، این جاده‌ها را به جاده های مرگ تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی پنجشنبه ۲۴ تیرماه در آئین بهره‌برداری از کنارگذر شمال به غرب شهر ساوه که با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور صورت گرفت، اظهار کرد: بهره برداری از کنار گذر شهر ساوه به طول افزون بر ۲۰ کیلومتر موجب روان شدن بار ترافیکی شهر شده و منجر به کاهش آمار سوانح ترافیکی و تصادفات خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته با مقامات وزارت راه و شهرسازی گفت: به دلیل طولانی شدن اجرای این پروژه با ارسال نامه‌ای در سال گذشته خطاب به معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تقاضای تخصیص اعتبار از محل منابع ملی برای تکمیل این پروژه شد، که بدنبال آن مطالبات پیمانکار پرداخت و اعتباری ۱۷ میلیاردی برای اتمام عملیات اجرایی تخصیص یافت و امروز به بهره برداری رسید.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به قرار گرفتن ساوه و زرندیه در مسیر ترانزیتی کشور و تردد پرحجم وسایط نقلیه سبک و سنگین از محورهای مواصلاتی این دو شهرستان اظهار کرد: حجم بالای تردد از این شاهراه مواصلاتی کشور توجه دولت را برای توسعه مسیرهای بزرگراهی و تقویت راه ها می‌طلبد.

وی با اشاره به احداث اتوبان ساوه همدان و ساوه تهران در کنار محور قدیم این دو مسیر پرتردد و شاهراه مواصلاتی کشور گفت: با وجود احداث اتوبان و آزادراه در این دو مسیر پرتردد همچنان شاهد تردد پرحجم وسایط نقلیه در محورهای قدیم هستیم و آمار بالای سوانح رانندگی و ترافیکی بویژه در محور ساوه همدان این جاده‌ها را به جاده مرگ تبدیل کرده است.

حجت الاسلام سبزی از تکمیل چهار بانده شدن محور قدیم غرق آباد به نوبران و بهسازی جاده بیات واقع در بخش نوبران خبر داد و افزود: این دو محور به همراه ورودی شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه از سمت اتوبان ساوه به همدان بزودی افتتاح و زیر بار ترافیک خواهند رفت. همچنین احداث باند دوم محور مامونیه به زاویه و جاده خرقان نیز با انتخاب پیمانکار در دستور کار است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار مناسب از سوی مجلس برای استان مرکزی گفت: ۵۳ میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس برای مرمت و بهسازی راههای روستایی و ۲۰۰ میلیارد برای حوزه آب استان مرکزی در نظر گرفته شده است و سهم این استان از محرومیت زدایی در بخش های مختلف ۳۴۰ میلیارد تومان است که حدود ۹۷ میلیارد تومان آن برای ساوه و زرندیه است.

او تصریح کرد: با تزریق این میزان اعتبار بخشی از مشکلات مربوط به راه های استان مرکزی به ویژه محورهای مواصلاتی روستایی برطرف خواهد شد که نتیجه آن سهولت در تردد و کاهش سوانح ترافیکی خواهد بود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه همچنین با اشاره به حجم بالای تردد در ساعات ابتدایی روز برای جابجایی کارگران از شهر ساوه به شهر صنعتی کاوه گفت: به دلیل حجم بالای تردد و ترافیک بالای این مسیر قرار است یک مسیر دسترسی جدیدی از شمال بیمارستان شهید چمران به شهر صنعتی کاوه متصل و بار ترافیکی این محور از بین برود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group