جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

استاندار مرکزی گفت: بهره برداری از کنارگذر ساوه موجب روان سازی ترافیک شهری می‌شود.

سیدعلی آقازاده پنجشنبه ۲۴ تیرماه در آئین بهره‌برداری از کنارگذر شمال به غرب شهر ساوه که با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور صورت گرفت، با اشاره به افتتاح ۳۲۱ کیلومتر مسیر بزرگراهی به ارزش سه هزار میلیارد تومان در ۱۷ استان کشور اظهار کرد: کنارگذر شهر ساوه یکی از پروژه‌های مهمی بزرگراهی کشور است که مردم این شهرستان سالیان متمادی در انتظار بهره برداری از آن بودند و امروز به سرانجام رسید.

وی بیان کرد: گرچه به دلیل زمان‌بر بودن برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است اما ارزش فعلی اجرای این مسیر بزرگراهی ۵۲۰ میلیارد تومان برآورده شده است و خوشبختانه آرزوی دیرینه مردم این شهرستان پس از سالیان متمادی محقق شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با بهره برداری از این کنار گذر در شهر ساوه به طول افزون بر ۲۰ کیلومتر شاهد اثرگذاری در روان سازی ترافیک این شهرستان بوده ایم و با زیر بار ترافیک رفتن آن از ورود خودروهای سنگین و تریلی ها به داخل شهر جلوگیری و آلودگی ترافیکی و صوتی مبادی ورودی شهر کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: این بزرگراه بهترین مسیر دسترسی برای خودروهایی است که از تهران یا قزوین عازم استان همدان می‌شوند و خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر مسئولان در وزارت راه و مقامات استانی و شهرستانی با وجود مشکلات مالی این پروژه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار مرکزی، نماینده مجلس، جمعی از مسئولان و با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، کنارگذر شمال به غرب شهر ساوه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. با بهره‌برداری از این پروژه ملی، تردد کامیون و وسایط نقلیه سنگین به داخل شهر ساوه از سمت محور قدیم ساوه به تهران ممنوع می‌شود.

طول این کنارگذر ۲۸ کیلومتر است که ۲۱ کیلومتر آن از محور قدیم ساوه به تهران تا پلیس راه ساوه همدان با اعتباری معادل ۱۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و در ادامه، مسافت هشت کیلومتری محور قدیم ساوه به همدان را به محور قدیم و اتوبان ساوه به سلفچگان متصل می‌کند.

عملیات ایمن سازی و نصب علائم، اجرای خط کشی و نصب گاردریل‌های مورد نیاز این کنارگذر که شمال و شمال غربی ساوه را به جنوب و جنوب غربی متصل می کند انجام شده و بهره برداری از آن موجب کاهش ترافیک درون شهری و کاهش آلودگی هوای شهر، جلوگیری از بروز سوانح رانندگی متاثر از تردد کامیون‌ها و وسایط نقلیه سنگین در میادین و مبادی ورودی و رفع گره‌های ترافیکی و مراقبت از زیرساخت‌های شهری خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group