چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار مرکزی، نماینده مجلس، جمعی از مسئولان و با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، کنارگذر شمال به غرب شهر ساوه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، با بهره برداری از این پروژه ملی، تردد کامیون و وسایط نقلیه سنگین به داخل شهر ساوه از سمت محور قدیم ساوه به تهران ممنوع و عملا میادین و مبادی ورودی این شهر از زیر پای کامیون ها خارج می شوند.

برخورداری ساوه از کنارگذر یکی از خواسته های دیرینه مردم این شهرستان بود که پس از ۱۳ سال تاخیر به وقفه در تخصیص اعتبارات ملی، به سرانجام رسید و در روزهای پایانی دولت دوازدهم در مدار بهره برداری قرار گرفت.

طول این کنارگذر ۲۸ کیلومتر است که ۲۱ کیلومتر آن از محور قدیم ساوه به تهران تا پلیس راه ساوه همدان با اعتباری معادل ۱۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و در ادامه، مسافت هشت کیلومتری محور قدیم ساوه به همدان را به محور قدیم و اتوبان ساوه به سلفچگان متصل می‌کند.

عملیات ایمن سازی و نصب علائم، اجرای خط کشی و نصب گاردریل‌های مورد نیاز این کنارگذر که شمال و شمال غربی ساوه را به جنوب و جنوب غربی متصل می کند انجام شده و بهره برداری از آن موجب کاهش ترافیک درون شهری و کاهش آلودگی هوای شهر، جلوگیری از بروز سوانح رانندگی متاثر از تردد کامیون ها و وسایط نقلیه سنگین در میادین و مبادی ورودی و رفع گره های ترافیکی و مراقبت از زیرساخت های شهری خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group