شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه فضای سبز و صیانت از محیط زیست وظیفه ملی و همگانی است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص برخی حواشی ایجاد شده در فضای مجازی در خصوص توزیع نهال صنوبر همزمان با هفته درختکاری در شهرستان‌های ساوه و زرندیه اظهار کرد: در جریان بازدیدهای میدانی از شهرها و دهگردشی‌ها، برخی از شهروندان از تخریب فضای سبز و قطع درختان توسط عده‌ای فرصت‌طلب گلایه داشتند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مبنی بر برخورد قانونی با فرصت طلبانی که اقدام به قطع اشجار و فضای سبز می‌کنند از اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی درخواست شد تا در آستانه هفته درختکاری موضوع توزیع نهال رایگان با جدیت بیشتری دنبال شود.

این نماینده مردم در خانه ملت افزود: قرار بر این شد تا کار توزیع رایگان افزون بر ۵۰ هزار نهال صنوبر با مشارکت اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی در ساوه و زرندیه همزمان با هفته درختکاری در دستور کار قرار گیرد تا نسبت به احیای فضای سبز و درختانی که توسط فرصت طلبان قطع شده اقدام شود.

وی توضیح داد: دفتر نماینده مجلس نیز در خصوص توزیع نهال رایگان صرفا کار هماهنگی و اطلاع رسانی را انجام داده است و در همین رابطه اطلاعیه‌ای نیز منتشر شد.

او گفت: متاسفانه در فضای مجازی عده‌ای با تشویش اذهان عمومی، صرفا رسیدگی به معیشت مردم، مشکلات اقتصادی و ... را وظیفه یک نماینده دانسته و نسبت به پیگیری برای توزیع نهال رایگان صنوبر مطالب تخریبی منتشر کردند. در حالی که تشویق مردم به کاشت درخت در هفته درختکاری یک اقدام ارزشمند و زیربنایی است که نباید از آن غافل شد.

حجت‌الاسلام سبزی تصریح کرد: وظیفه یک نماینده علاوه بر پیگیری مشکلات مردم و و نیازهای آنان، تلاش برای برآوردن مطالبات است که توزیع نهال برای توسعه فضای سبز یکی از خواسته‌های مردم است.

وی با بیان اینکه اخباری مغرضانه در خصوص توزیع نهال رایگان از سوی برخی خبرنگارنماها در فضای مجازی منتشر شده اظهار کرد: انتشار اخبار غیرواقعی و تحریف با هدف مغرضانه و با القای منفی در فضای مجازی با نیت تشویش اذهان عمومی منجر به واکنش منفی از سوی کاربران و مردم خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرحی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است تا فضای مجازی ساماندهی شود و در اجرای این طرح قرار است کل موضوعات اولویت دار فضای مجازی احصاء شوند تا به تدریج قوانینی که در این حوزه مورد نیاز است، تدوین و تصویب شود.

گفتنی است چند روز پیش دفتر نماینده مردم ساوه و زرندیه اطلاعیه ای صادر کرد که در آن آمده بود "به اطلاع کشاورزان زحمتکش شهرستان های ساوه و زرندیه علی الخصوص روستا نشینان عزیز می رساند با هماهنگی حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه با مدیر کل منابع طبیعی و با عنایت به اهمیت درختکاری، افرادی که قصد کاشت نهال درخت صنوبر دارند  از طریق ارسال پیام به ادمین کانال خبری نماینده ساوه و زرندیه و مراجعه حضوری به دفتر ارتباط مردمی  در ساوه و زرندیه اعلام نیاز کنند تا تحویل گیرند" که این اطلاعیه مبنای برخی اظهار نظرات در فضای مجازی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group